به گزارش خبرنگار مهر، علی بقایی ظهر پنج شنبه در جلسه تبیین ابعاد رزمایش کمک مؤمنانه به فقرا که با حضور مدیران هیئات شهرستانی و مسئولین گروه‌های جهادی هیئت رزمندگان ثارالله همدان برگزار شد؛ اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی توسط هیئت رزمندگان انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه تداخل در حوزه خدمت‌رسانی اشکالی است که در سطح کشور وجود دارد، ادامه داد: طی چند روز گذشته نهادهای مختلف پای کار آمدند و به صورت خودجوش کار کردند که این امر فرصتی برای کشور است.

بقایی عنوان کرد: همت و حمایت مردم اعم از بسیجیان و هیئتی‌ها باعث شد که آسیب کمتری در این ایام شاهد باشیم و در حقیقت ایثار و گذشت عامل این موفقیت است و این گنجی است که از دفاع مقدس به ما رسیده است.

وی بابیان اینکه دیده شده در یک منطقه، یک فرد چند بسته حمایتی دریافت می‌کند و یک نفر هیچ بسته‌ای دریافت نمی‌کند لذا برای انسجام این کار در سطح کشور اقدامی توسط سپاه و بسیج و مجموعه مدیریت کشور به صورت سازمان‌دهی شده انجام شد، گفت: قرارگاهی به نام امام حسن مجتبی (ع) در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

۳ گروه در ایام شیوع بیماری کرونا و قرنطینه کمتر آسیب دیده‌اند

فرمانده سپاه ناحیه همدان اضافه کرد: بر اساس پایش انجام شده سه گروه در ایام شیوع بیماری کرونا و قرنطینه کمتر آسیب دیده‌اند که شامل افراد حقوق‌بگیر اعم از شاغل و بازنشسته، افرادی که تمکن مالی دارند و از پس‌انداز استفاده می‌کنند و افراد مستمری‌بگیر ثابت که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند؛ می‌شوند.

بقایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ گروه آسیب دیده شامل کارگرهای فصلی، کولبرها، باربرها و افرادی که در مشاغل پرخط کار می‌کرده‌اند و حدود دو ماه است به دلیل تعطیلی بیکار شده‌اند و درآمدی ندارند شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: مأموریت در کل کشور به سپاه واگذار شده و همه نهادها اعم از وزارت صمت، بنیاد مستضعفان، آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی زیرنظر سپاه جمع شدند و تصمیم بر این شد که کار قرارگاهی انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تأکید بر هماهنگی هیئات رزمندگان اسلام شهرستان‌ها با سپاه ناحیه در هر شهرستان گفت: به منظور جلوگیری از چندگانگی باید مسئولین هیئت رزمندگان ثارالله در هر شهرستان با سپاه ناحیه آن همراه باشد و باید متمرکز، منسجم و هماهنگ کار کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه اطلاعات کمیته امداد و بهزیستی را در اختیار دارد، افزود: فرمی طراحی شده که دارای ۱۲ پارامتر است و افرادی که احصاء و در سامانه ثبت می‌شوند، خدمات دریافتی آنها از این دو نهاد، مشخص می‌شود.

قرارگاه جهادی امام حسن (ع) در شهرستان‌ها ایجاد شده است

وی بیان کرد: باید توجه کرد افرادی تحت پوشش هستند اولویت بعدی قرارگاه است و اولویت اصلی خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده است و قرارگاه جهادی امام حسن (ع) در شهرستان‌ها ایجاد شده و فعالیت این قرارگاه با ستاد مردمی مبارزه با کرونا هماهنگ است.

بقایی تأکید کرد: همه جذب‌ها در یک حساب مشترک واریز می‌شود که این حساب به امضای سه نفر شامل نماینده ولی‌فقیه در همدان، فرمانده سپاه استان و بسیج است که با نظارت آنها مبالغ به شهرستان‌ها عودت داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان همدان شماره حساب ستاد مردمی فعال است و شماره حساب قرارگاه امام حسن (ع) نیز اعلام شده و شماره حساب ستاد مردمی اربعین نیز برای این امر اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین مساوات بشریت به همت مردم ایران اسلامی در تاریخ بشریت رقم خواهد خورد و همه نهادها و دولت برای انجام این عملیات مشترک هماهنگ شده‌اند.

بقایی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کشور ما به لحاظ بهداشتی از همه کشورها بهتر است، اظهار کرد: در سراسر دنیا در حال انجام غربالگری مرگ هستند اما ما غربالگری زندگی انجام می‌دهیم و در کمتر از ۱۰ روز ۷۵ میلیون نفر غربالگری و در سامانه سیب وزارت بهداشت نیز ثبت شد.

وی با بیان اینکه ایجاد درمانگاه‌های ۱۶ ساعته باعث کاهش آسیب‌پذیری کشور شد عنوان کرد: در زمینه مقابله با کرونا ایران اسلامی رکوردهایی دارد که بعد از این موضوع مشخص خواهد شد.

.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1410230
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.