سرهنگ سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این راستا یک‌هزار نفر از بسیجیان این شهرستان توسط کارشناسان مرکز بهداشت آموزش‌های لازم را برای غربالگری ویروس کرونا فرا گرفتند و در حال اجرای این طرح هستند.

وی افزود: یک‌هزار بسیجی دیگر نیز آمادگی لازم برای آموزش غربالگری کرونا را دارند تا بتوانند در مهار کرونا و قطع زنجیره این بیماری اثرگذار باشند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه و بسیج این شهرستان بیان کرد: در حال حاضر رزمایش ۵۰ گروه جهادی بسیجی ملایر برای ضدعفونی معابر و اماکن شهر آغاز شده است.

سرهنگ حسینی ادامه داد: این گروه‌های جهادی با حضور ۱۵۰ بسیجی با ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات هر شب برای مهار ویروس کرونا معابر، خیابان‌ها و اماکن مختلف سطح شهر را گندزدایی و ضدعفونی می‌کنند.

آغاز رزمایش ۵۰ گروه جهادی ملایر در ضدعفونی شهر

وی گفت: همانند عرصه‌های مختلف در طول ۴۱ سال از عمر انقلاب اسلامی که بسیج جلودار بوده، در این شرایط سخت نیز بسیجیان بار دیگر وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و با کمک به مردم و مسوولان سهم خود را در مقابله با کرونا ایفا می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود: هم اکنون نیز در شرایط جنگ قرار داریم و باید با جهاد عمومی و آمادگی مردم و مسوولان در این جنگ پیروز شویم.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه تمامی اقشار مختلف بسیج و پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان برای مهار کرونا پای کار هستند اظهار داشت: از تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها انتظار همراهی و همکاری داریم.

وی کمک‌رسانی به مردم را سهم دیگر بسیجیان در مهار کرونا عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۳۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان تهیه شد و به همت بسیجیان بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از هر نقطه کشور و دیگر کشورها برای مقابله با ویروس کرونا باید الگوگیری کنیم ادامه داد: چنانچه هر کسی در حوزه خود تدبیر لازم و کارگشا را داشته باشد، به زودی کرونا مهار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر همچنین بصیرت‌افزایی به مردم را در این عرصه راهگشا دانست و تاکید کرد: در این رابطه کمیته پشتیبانی معنوی و روحی را می‌توان تشکیل داد و از نخبگان و خبرگان شهرستان برای بصیرت‌افزایی به مردم استفاده کرد.

توزیع ۳۰۰ بسته حمایتی؛ سهم بسیجیان ملایر در مهار کرونا

سرهنگ حسینی با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج این آمادگی را برای بصیرت‌افزایی به مردم در مهار کرونا دارد افزود: بسیجیان و پاسداران این شهرستان تاکنون در کمک‌رسانی و مشارکت برای مقابله با ویروس کرونا همچنان اقدامات خوبی داشته‌اند.

وی کمک‌رسانی به مردم را سهم دیگر بسیجیان در مهار کرونا عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۳۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان تهیه شد و به همت بسیجیان بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بسیجیان تا مهار کامل کرونا در کنار مردم ملایر هستند افزود: اردوهای جهادی بسیجیان با فراخوانی و آموزش آغاز شد و در حوزه‌های مختلف همچون تولید ماسک، ضدعفونی معابر و ارایه آموزش مردم فعالیت می‌کنند.

سرهنگ حسینی یادآور شد: برای کمک به اقشار کم برخوردار و نیازمند شهرستان نیز سپاه و بسیج در کنار این اقشار است و نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی به ویژه برای شب عید اقدام کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین گزارش‌ها تست کرونای ۱۴۲ بیمار در این استان مثبت شده است.

رشید حیدری مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۳۷ نفر در شهرستان همدان، ۲۲ نفر در اسدآباد، ۲۱ نفر در نهاوند، ۱۵ نفر در ملایر، ۱۳ نفر در رزن، ۱۱ نفر بهار، ۱۰ نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در فامنین و چهار نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از ۱۴۲ مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام‌های درمانی صورت گرفته ۸۹ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.