سرهنگ علی بقایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی برخی دهک های جامعه و برخی مشاغل با بروز ویروس کرونا دچار مشکل از منظر درآمدی و معیشتی شدند که سپاه همدان با کمک نیروی بسیج اقدام به توزیع بسته های حمایتی در این شهرستان کرد.

وی اضافه کرد: بسته های حمایتی ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی در بین خانواده هایی توزیع شد که شیوع کرونا سرپرست خانواده را بیکار کرده یا درآمدشان را کاهش داد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: این بسته ها حاوی مواد غذایی از جمله برنج، روغن، ماکارانی، کنسرو، حبوبات و موادشوینده مورد نیاز خانواده ها است همچنین در صورت کمک خیران، اصناف و سایر مجموعه ها می توان تا پایان سال پنج هزار بسته حمایتی توزیع کرد.

سرهنگ بقایی گفت: همچنین نیروهای بسیج با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تولید برخی از نیازمندی های مردم از جمله ماسک، الکل، ژل و مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان کردند.

وی افزود: این تولیدات مورد رضایت و تایید کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بوده و با نظارت این مجموعه ها تولیدات در بین بیمارستان ها، مردم، مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی و داروخانه ها در حال توزیع است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: به دنبال شیوع کرونا و نیاز به ماسک، ۶ کارگاه تولید ماسک توسط نیروهای بسیج در شهرستان همدان راه اندازی شد که هر یک از کارگاه ها بین ۵۰۰ تا ۲ هزار عدد ماسک تولید می کنند.

تاکنون ۱۲۴ مورد مثبت ویروس کرونا در همدان ثبت شده است که از این تعداد ۶۵ بیمار بهبود یافته و در خانه قرنطینه شدند همچنین ۵۱ نفر در بیمارستان ها بستری و تحت مداوا هستند و هشت تن جان باختند.
 شهرستان اسدآباد ۲۱، بهار هفت مورد، تویسرکان سه، رزن یک، فامنین ۶ ، کبودراهنگ هشت، ملایر ۱۵ ، نهاوند ۱۹ و همدان ۳۴ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای اسفند تاکنون ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.