حبیب مومیوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا برخی از اقلام بهداشتی به شدت مورد نیاز و مصرف شهروندان قرار گرفت و اقبال برای خرید این قبیل کالاها افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در این میان عده ای افراد سودجو و فرصت طلب با هدف ایجاد اخلال در بازار و کسب درآمد بالا و نامشروع اقدام به احتکار، گرانفروشی و قاچاق اقلام مورد نیاز و ضروری مردم شامل مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و مواد شوینده کردند.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان ادامه داد: این طیف از متخلفان توسط نهادهای مسوول شناسایی و اموال مکشوفه نیز در بیشتر موارد در سطع عرضه کشف و توقیف شد.

مومیوند بیان کرد: در این راستا هشت قلم کالای اساسی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شده که مهمترین آنها ۲۶ هزار و ۱۶۰ عدد ماسک و ۱۹ هزار و ۴۰۰ بطری ژل ضدعفونی کننده است.

وی افزود: همچنین ۱۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده، ۴۸ بسته اسپری الکلی ضدعفونی کننده، پنج کارتن الکل و چهار هزار عدد پودر شوینده، ۶۰۰ لیتر متانول در مجموع به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیون تومان در این استان کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کردک برخورد با محتکران و گرانفروشان کالاهای مورد نیاز مردم همچنان در دستور کار بوده و با قدرت و قوت توسط نهادهای مسوول پیگیری می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز سه شنبه درباره تازه ترین آمار مرتبط با کرونا اعلام کرد: تاکنون هشت هزار و ۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲ هزار و ۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۸۰۴۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید.

 از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا امروز نتیجه آزمایش ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در همدان مثبت بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.