به گزارش خبرنگار مهر، ۳ طرح عمرانی همدان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نهمین روز از دهه فجر با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان شهرستان همدان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار همدان در آئین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: محور چهار خطه شهر قهاوند به سمت جاده همدان - ملایر با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری شد.

حسین افشاری افزود: این طرح به طول ۲.۷ کیلومتر اجرا و با بهره برداری از آن ظرفیت تردد در این مسیر ۳ برابر شد.

وی اظهار کرد: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روکش آسفالت قهاوند - مراد بلاغی نیز به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در مراسم افتتاح پروژه‌های شهر قهاوند اظهار کرد: قطعه اول مسیر همدان- ملایر به قهاوند به طول ۲.۷ کیلو متر با هزینه کرد ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

داریوش حسینی با اشاره اینکه این پروژه در سال ۹۴ آغاز و امسال به بهره‌داری رسید، افزود: در این پروژه ۶۰ هزار متر مکعب خاک ریزی، ۵۳ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۱۸۰ متر مکعب بنایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ تن آرماتور بندی و ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن آسفالت در این پروژه استفاده شده است، عنوان کرد: بهره‌برداری از این پروژه در کاهش چشمگیر آمار تصادفات جاده‌ای با توجه به تردد بیش از حد وسایل نقلیه سنگین در مسیر همدان- ملایر به قهاوند مؤثر واقع خواهد شد.

افتتاح مدرسه ۲۶ کلاسه ابن سینای همدان

امروز همچنین مدرسه ۲۶ کلاسه ابن سینای همدان نیز در ناحیه ۲ همدان بهره‌برداری شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان در آئین بهره‌برداری از این مدرسه گفت: این مدرسه قسمتی از مجتمع حیات طیبه ابن‌سینا محسوب می‌شود و در با زیربنا نزدیک به چهار هزار ۴۰۰ متر مربع ساخته شده است.

فرزاد تیموری اظهار کرد: این مدرسه ۲۶ کلاس درس و ۱۲ فضای اداری دارد و با اعتبار پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تخریب و بازسازی ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: مدرسه ابن سینا در حالی بهره‌برداری شد که مدرسه شهید فراهانی و سعدی به شدت در تنگنا بودند و نیاز به مدرسه‌ای جدید بود.

تیموری با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این مدرسه بخش عمده‌ای از مشکلات ناحیه ۲ آموزش و پرورش همدان حل می‌شود بیان کرد: بازسازی این مدرسه سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود اما با ممانعت نهادهایی همچون شهرداری مواجه شد که عملیات ساخت آن بار دیگر در زیربنای ۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع از سال ۹۴ آغاز شد.

مدارس کوچک در کشور مجتمع می‌شوند

وی افزود: بر اساس برنامه وزارت آموزش و پرورش مدارس کوچک در کشور به سمت مجتمع هدایت می‌شوند که در این مراکز یک دانش‌آموز تمام دوره‌های تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه را در یک مجتمع می‌گذراند و در کنار آن از امکانات ورزشی و رفاهی برخوردار می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه در این مجتمع استخر شنا، نمازخانه و سالن آمفی تئاتر نیز ساخته می‌شود، گفت: در فاز ۲ ساخت این مجتمع، مدرسه ۱۲ کلاسه‌ای نیز در کنار مدرسه ابن سینا در قالب طرح حیات طیبه ساخته می‌شود که قرار است مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد و در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

همچنین با حضور جمعی از مسؤولان این استان عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهر فامنین آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان هزینه‌های برآورد شده طرح فاضلاب فامنین را حدود ۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیش از ۲ میلیارد تومان آن مربوط به خط انتقال آن شبکه فاضلاب است.

سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه سال مبدا بهره‌برداری از طرح فاضلاب فامنین سال ۱۴۰۳ و سال مقصد ۱۴۲۸ با جمعیت حدود ۲۰ هزار نفر تعیین شده است گفت: تولید سرانه فاضلاب در سال مقصد برابر ۱۴۸ لیتر در شبانه‌روز است.

وی افزود: شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب شهر فامنین ۹۲ کیلومتر خواهد بود که شامل خطوط انتقال اصلی و فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1349177
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.