عباس کشاورز روز جمعه در آغاز عملیات اجرایی احداث گلخانه ۴۰ هکتاری و خط فرآوری تولید  قهوه در اسدآباد استان همدان افزود: با نسخه های قدیمی نمی توان مشکلات امروز بخش کشاورزی را حل کرد.

وی ادامه داد: با بهره گیری از دانش روز که نتیجه تجربیات موفق است بدون خطرپذیری می توان بخش کشاورزی را توسعه داد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی سیاست این وزارتخانه را تقویت تولید داخلی اعلام و عنوان کرد: اکنون شرایط کشور ایجاب می کند که ما به تولید داخلی بپردازیم و همین امر کمک همه سیاستمداران، محققان، پژوهشگران، دانشگاهیان، کارشناسان و کشاورزان را می‌طلبد.

کشاورز با اشاره به اینکه شاخص های پایداری تولید، چالش آب، کسب و کار و درآمد کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: تحقیقات به عنوان نگین توسعه کشور باید مورد توجه قرار گیرد و برای تولید پایدار باید رفتار و اقدامات در بخش کشاورزی اصلاح و بازنگری شود.

وی ادامه داد: استان همدان از نظر کشاورزی دارای مشخصه های خاصی بوده و در زمینه چند محصول در سطح کشور تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: محصول سیب زمینی در این استان توسط کشاورزان با مهارت بالا تولید می شود و سیر در ایران به نام همدان شناخته شده و کشمش و گردو نیز از مهمترین برندهای کشاورزی این استان است. 

کشاورز افزود: استان همدان به لحاظ قرار گیری در ارتفاع باید روی کشاورزی و دامپروری بصورت همزمان کار کند.

وی با بیان اینکه همدان فاقد آب های سطحی قابل توجه است و آب مورد نیاز آن از منابع زیرزمینی تامین می شود گفت: به دلایل مختلفی اکنون شرایط آب مناسب نیست اما معتقدم که این مشکل نیز قابل مدیریت است.

وی ادامه داد: تغییر سیستم های آبیاری و بهره گیری از سیستم های آبیاری نوین مانند میکرو با سرمایه گذاری مشترک کشاورز و دولت و بهره گیری از بذرهای جدید و کم آب بر، ایجاد و توسعه گلخانه ها از راهکارهای مدیریت آب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.