حجت الاسلام جلال مرادی روز شنبه در آیین افتتاحیه ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: باید زمینه برگزاری انتخاباتی مورد قبول مردم، تمامی سلایق و داوطلبان که خود را مهیای گرم کردن تنور انتخابات کرده اند، فراهم شود.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی الگوی مردم سالاری دینی پاک در جهان است و امام راحل به واسطه جایگاه ویژه در قلب مومنان، در اولین گام نظام مقدس و قانون اساسی را به رای مردم گذاشتند که این کار ایشان به معنای جمهوریت نظام اسلامی و مردم سالاری دینی است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان همدان ادامه داد: ایران به لحاظ کثرت برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی، انتخابات های بی نظیری را تاکنون برگزار کرده است و داده های آماری موید بالا بودن آمار حضور مردم ایران در پای صندوق رای نسبت به میانگین جهانی است.

حجت الاسلام مرادی ابراز امیدواری کرد: در انتخابات پیش رو نیز شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم تا انتخاباتی، پرشور، با شکوه، حماسی و در تراز نظام جمهوری اسلامی برگزار شود.

وی گفت: مجریان و ناظران باید تمامی فرایندهای انتخابات به ویژه نامنویسی داوطلبان، بررسی صلاحیت ها و رای گیری را حق الناس بدانند وبرای تحقق این خواسته می طلبد حمایت و جانبداری نکردن از افراد در  اولویت قرار گیرد.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان همدان گفت: امانت دانستن تمامی مراحل انتخابات، توجه به بی طرفی و طرفداری نکردن اعضای هیات های اجرایی و نظارت از افراد و جریان ها مورد تاکید است.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: قانون انتخابات مجلس یازدهم با مجلس دهم متفاوت است چراکه در سوم خرداد سال ۹۵ قانون انتخابات اصلاح شد.

وی ادامه داد: تبلیغات زود هنگام در قانون جدید جرم تلقی شده و داوطلبان نباید به غیر از زمان تعیین شده وارد تبلیغ شوند در غیر این صورت ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات ملزم به برخورد است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان همدان با بیان اینکه طبق قانون تمامی نیروهای اداری ملزم به رصد تخلف هستند اضافه کرد: بریز و بپاش در انتخابات و پهن کردن سفره و دادن نهار و شام ممنوع و جرم است. 

حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران و هواداران آنها مراقب باشند که از قانون عبور نکنند در عین حال مجریان و ناظران انتخابات نیز ملزم به رعایت قانون هستند و تاکید می شود که بر مُر قانون پایبند باشند.

استان همدان با ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.