علیرضا قراگزلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۲۳ واحد مرغداری در استان همدان فعال است که طی چهار دوره، اقدام به جوجه ریزی می کنند.

وی گفت: ۵۲۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و ۱۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه و یک واحد جوجه‌کشی با ظرفیت یک میلیون قطعه در استان همدان فعال است. 

مدیر امور طیور جهادکشاورزی بر اهمیت تامین امنیت غذایی کشور و ضرورت توسعه و تقویت صنعت مرغداری استان و افزایش بهره وری تاکید و عنوان کرد: صنعت مرغداری استان در سال جاری رشد قابل قبولی داشته است.

قراگوزلو اظهار داشت: میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان در هشت ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است که در هشت ماهه ابتدایی امسال در ۸۶۹ مرغداری جوجه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در آبان ماه سال جاری در ۱۰۶ واحد مرغداری استان ۲ میلیون ۴۴۳ هزار قطعه جوجه ریزی شده است که ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.

مدیر طیور جهادکشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در راستای ارتقا سلامت عمومی جامعه این سازمان با هماهنگی تشکل های فعال در بخش طیور استان در نظر دارد نسبت به پرورش مرغ سایز اقدام کند که این  مهم در صورتی محقق می شود که شهروندان از این طرح استقبال کنند.

قراگزلو افزود: شهروندان از خرید مرغ های با وزن بالا که دارای چربی اشباع زیادی است خودداری کنند تا  با این عمل سلامت خود و خانواده خویش را ارتقا دهند.

استان همدان یک هزار و ۹۵۰ هکتار وسعت دارد که ۴۶ درصد آن منابع طبیعی، ۳۳ درصد اراضی زراعی، ۳.۷ درصد باغ ها و حدود ۱۳.۱ درصد آن نیز آیش است. 

استان همدان در بخش کشاورزی ۱۱۷ هزار بهره بردار دارد که با داشتن ۲۶ درصد اشتغال استان، ۲۹ درصد ارزش افزوده، سالانه حدود ۴.۵۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.