حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز دوشنبه در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه حاج حسن فرهادی‌فر ملایر اظهار داشت: به برکت دفاع مقدس امروز شاهد شکوفایی علم و دانش در کشور هستیم و رشد آمار دانشمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان نسبت به اوایل انقلاب چشمگیر است.

وی با بیان اینکه در پرتو دفاع مقدس کشور از امنیت بالا و پایداری برخوردار است افزود: در پرتو این امنیت امروز نسل جوان و نوجوان کشور بدون دغدغه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و این نعمت را باید شکرگزار باشیم.

امام جمعه ملایر ادامه داد: در زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس دانش‌آموزان، ۱۳ ساله‌ها و امثال حسین فهمیده‌ها و شهید همت‌ها در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و هر ۲ جبهه علم و جهاد را محکم نگه داشتند.

حجت الاسلام برقراری افزود: شهدای دانش آموز و دانشجو همچون شهید همت و شهید فهمیده آینده و تفوٌق علمی شما دانش آموزان را بر علم خویش برگزیدند و خودشان را شمع راه امنیت و موفقیت جوانان و نوجوانان امروز قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ علمی، اقتصادی و دانش بنیان است تاکید کرد: اگر بخواهیم در جنگ اقتصادی و فرهنگی امروز که در امتداد دفاع مقدس است، پیروز شویم، باید جبهه‌های علمی و دانش بنیان را تقویت کنیم.

امام جمعه ملایر گفت: نسل جوان ما امروز اسلحه را به قلم، کتاب و دفتر تبدیل کرده است و به طور قطع با جهاد علمی می توانیم بر جنگ اقتصادی و تحریم‌های دشمنان فائق آییم.

حجت الاسلام برقراری امروز را زمینه ای برای رشد و تحصیل آینده‌ای روشن دانست و افزود: نسل جوان امروز باید از این فرصت طلایی و امنیت پایدار بهترین استفاده را داشته باشد تا بتوانیم قله‌های پیروزی را فتح کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به آغاز تحصیل حدود ۳۸ هزار دانش آموز ملایری گفت: بیش از یک و ۵۰۰ کلاس درس در ۳۵۰ مدرسه دولتی و غیردولتی برای تحصیل دانش آموزان آماده شده است.

هادی سلگی ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ دانش آموز امسال وارد پایه اول ابتدایی و بیش از سه هزار دانش آموز نیز در دوره اول متوسطه همزمان با آغاز سال تحصیلی مشغول به تحصیل شدند که نشان از رشد جامعه دانش آموزی ملایر دارد.

وی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهمترین اولویت و هدف در سال تحصیلی جدید دانست و بیان کرد: تمامی بندهای اجرایی این سند تا ۱۵ مهر به مدارس این شهرستان ارسال می‌شود.

سلگی خواستار پیگیری مسائل اجتماعی و تربیتی دانش‌آموزان توسط والدین برای پیشبرد امور آموزشی و تربیتی شد و گفت: علاوه بر دروس علمی و آموزشی به دنبال کسب مهارت آموزی دانش آموزان نیز هستیم.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۳۸ هزار دانش آموز ملایری تحصیل خود را در بیش از ۱۵۰۰ کلاس درس آغاز کردند.

۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.