نماز عید قربان با حضور پر شور و گسترده مردم دارالمومنین اقامه شد؛ حجت الاسلام حیبی الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در این آیین عبادی اظهار داشت: قربانی کردن یک نماد در بین مسلمانان است که فلسفه آن ذبح تمایلات و هوا و هوس های انسانی است.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) برای رسیدن به مقام ولایت باید از امتحان های زیادی سربلند بیرون می آمد و قربانی کردن اسماعیل که نمادی از خواسته های دنیوی بود، بزرگترین آزمونی بود که با موفقیت پشت سر گذاشت. 

امام جمعه همدان با بیان اینکه در قربانی کردن و تقسیم آن فقرا و نیازمندان را باید در اولویت قرار داد، گفت: توزیع گوشت قربانی بین آنان که تمکن مالی دارند، چندان پسندیده نیست و باید قربانی به دست فقیر و محتاج واقعی برسد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی به کسانی که خمس و زکات برآنها واجب است، توصیه کرد: در شرایط نامناسب اقتصادی امروز سهم مستمندان در انجام این فرائض پیش بینی شود تا الگویی برای مشارکت دیگران در اینگونه اعمال نیکو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به دهه ولایت و مشارکت مردم در برنامه های این ایام نیز اشاره کرد و افزود: زیباسازی شهر برای این ایام ضروری است و هر کسی به توان و سلیقه خود برای اثبات اینکه شیعیان علی (ع) هستیم تلاش کند.

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.