رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: این مرکز آموزش عالی در سطح بسیار بزرگ دسته بندی شده و در حال حاضر با 74 رشته مختلف دانشگاهی در مقاطع کاردانی تا دکتری به پروش نیروی انسانی می پردازد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، دکتر محمدعظیم خدایاری سه شنبه 15 مرداد در جمع خبرنگاران، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در سال 1367 به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در ملایر با همکاری امام جمعه، نمایندگان وقت مجلس و تعدادی از خیرین تأسیس شد و امروز با سرمایه های جمع آوری شده از سوی مردم از محل شهریه دانشجویان به یکی از مهمترین مراکز آموزش کشور مبدل شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه اسلامی واحد ملایر نمونه بارز دانشگاه نسل اول، دانشگاه نسل دوم و دانشگاه نسل سوم است، ادامه داد: دانشگاه های نسل دوم عمدتاً دانشگاه های پژوهش محور هستند و بیشتر به امور تحقیقاتی و پژوهشی می پردازند.
خدایاری با بیان اینکه دانشگاه اسلامی واحد ملایر با توجه به دانشتن رشته های متعدد کارشناسی ارشد و دکتری کارهای پژوهشی خوبی انجام داده است، اضافه کرد: یکی از سیاست های مدیریت جدید توجه به دانشگاه های نسل سوم و دانشگاه های مسأله محور است.
وی با اشاره به اینکه در این راستا بیشتر به مقوله کارآفرینی  پرداخته می شود، عنوان کرد: براساس این سیاست مقرر شده هر واحد دانشگاهی برای حل مسائل و مشکلات موجود در آن منطقه کار پژوهشی و عملیاتی انجام دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه در همین راستا مهمترین مأموریت ما توجه به مقوله صنعت مبل منبت است، گفت: طی دیداری 2 هفته پیش با حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی ملایر ارائه شد.
خدایاری بیان کرد: مقرر شد یک تیم تحقیقاتی متشکل از کارشناسان معاونت دانشگاه آزاد کشور و جمعی از فعالان صنعت مبل منبت از کارگاه ها و نمایشگاه های منبت ملایر بازدید داشته باشند و به واکاوی و شناسایی مسائل و مشکلات این حوزه بپردازند.
وی از ایجاد "سرای نوآوری مبل منبت" در دانشگاه آزاد ملایر با مشارکت اساتید مجرب دانشگاهی و فعالین این حوزه خبر داد و گفت: این سرا تحولی در پژوهش و آموزش این هنر- صنعت به شمار می رود.
خدایاری ادامه داد: هدف اصلی ما در این سرا، انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در قالب استارت تاپ ها، پارک های علم و فناوری و ... او استفاده از پتانسیل و ظرفیت دانشگاه برای توسعه این هنر- صنعت در ملایر است.
رئیس دانشگاه آزاد ملایر با اشاره به اینکه طبق مطالعات انجام شده مشخص شد ما می توانیم در این زمینه ظرفیت بالایی در رونق تولید و اشتغالزایی داشته باشیم، افزود: "سرای نوآوری مبل منبت" تا پایان شهریورماه به افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه مکان، امکانات و تجهیزات این سرا از طرف دانشگاه آزاد تأمین می شود، گفت: برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسیم نیازمند یاری و همکاری فعالین حوزه مبل منبت و صاحبان فن هستیم تا این مرکز در اسرع وقت به بهره برداری برسد.
خدایاری خاطرنشان کرد: در این زمینه 300 عنوان موضوعات مرتبط با مبل منبت احصاء شده و آن را به دانشجویان در سطح تحصیلات تکمیلی و به اساتید دانشگاهی به منظور انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، ارجاع دادیم.
رئیس دانشگاه آزاد ملایر تصریح کرد: کار "سرای نوآوری مبل منبت"، فراتر از پژوهشکده مبل و منبت دانشگاه است و قرار است ما در این سرا هم کار پژوهشی و هم کار آموزشی انجام بدهیم و بر اساس نیازسنجی شهرستان، برای متقاضیان دوره های آموزشی را برگزار کنیم.
خدایاری با اشاره به اینکه این سرا زیرمجموعه دانشگاه آزاد ملایر بوده و مسئولیتش برعهده فعالان مبل منبت است، اظهارکرد: ما اساتید مورد نیاز برای آمورزش را تأمین می کنیم، از سوی دیگر درصدد هستیم در این سرا به ایده پردازی بپردازیم و این ایده ها را عملیاتی کنیم. 
وی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه مبل منبت نداشتن استانداردهای لازم، عدم توجه به بحث مالکیت معنوی و فراهم سازی زمینه فروش بین المللی در این حوزه است بنابراین در تلاش هستیم تا با ارائه طرح و ایده های نو در این سرا این مشکلات رفع شود.
افتتاح بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر
رئیس دانشگاه آزاد ملایر در ادامه از افتتاح بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر در 16 مرداد ماه با حضور مقامات کشور، استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: استفاده حداکثری از منابع موجود، یکی از کارکردهای مثبت مدیریتی محسوب می شود.
خدایاری یادآورشد: در دوره مدیریت قبلی یک قرارداد مشارکتی مابین دانشگاه آزاد ملایر و فروشگاه رفاه به منظور استفاده کاربری از فضای بلا استفاده بسته شد و بر همین اساس مقرر شد یکی از بزرگترین فروشگاه و هایپرمارکت های رفاه در غرب کشور در ملایر احداث شود.
وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری فروشگاه رفاه در این پروژه 5 میلیارد تومان است و سبب اشتغالزایی مستقیم برای 35 نفر از نیروهای بومی ملایر شده است، گفت: مکانی که دانشگاه در اختیار این فروشگاه قرار داده به وسعت 5 هزار مترمربع واقع در بالاتر از میدان ولیعصر(عج) و مرکز فوریت های پزشکی است.
رئیس دانشگاه آزاد ملایر خاطرنشان کرد: مشابه این فروشگاه تا کنون در ملایر و سطح استان همدان نبوده و مقرر شده کلیه سوغات شهرستان، صنایع دستی، انواع غذاهای گرم، سرد و سنتی و کلیه اقلام و اجناس مورد نیاز مردم منطقه را با قیمت مناسب عرضه کند.
دنبال اغنا و تبیین مسائل فرهنگی هستیم
خدایاری در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت های مختلف در این مرکز اشاره کرد و گفت: بیشتر به دنبال اغنا و تبیین مسائل فرهنگی هستیم تا مشکلات فرهنگی چون بدحجابی و بی حجابی را ریشه ای بررسی کنیم و راهکار ارائه بدهیم.
وی افزود: بر همین اساساس مقرر شد در 3 کمیته تخصصی اساتید، کارشناسان و دانشجویان با برگزاری نشست های تخصصی و کرسی های آزاداندیشی این مسائل مطرح و پیگیری شود.
رئیس دانشگاه آزاد ملایر در ادامه درباره جذب رشته های نیازمحور در این دانشگاه، اظهار کرد: طی مکاتباتی از وزارت علوم درخواست 8 رشته جدید را کرده ایم که 4 رشته آن مختص صنعت مبل منبت است و اقدامات مقدماتی در این زمینه انجام شده است.
خدایاری افزود: درصدد هستیم علاوه بر رشته صنایع، در رشته دیگری نیز به ما مجوز بدهند، همچنین جذب رشته های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و روانشناسی سلامت را پیگیری می کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه از آنجاکه پایه اصلی منابع مالی این دانشگاه بر اساس شهریه دانشجویان استوار است، گفت: طبیعتاً با کاهش تعداد دانشجویان طی سال های اخیر، سطح درآمدی دانشگاه نیز کاهش یافته است.
خدایاری با اشاره به اینکه ما تاکنون برای اداره دانشگاه از بودجه دولتی استفاده نکرده ایم، یادآور شد: در حال حاضر به دنبال پیداکردن راهکاری برای ایجاد منابع درآمدی پایدار هستیم تا کسری بودجه دانشگاه را جبران کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد ملایر در بخش دیگری از سخنانش به وجود امکانات و پیشرفت سخت افزاری این مرکز اشاره و اظهارکرد: در این زمینه سرمایه گذاری خوبی اناجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت های کاری ما توسعه مدارس سما است، ادامه داد: با انتقال آموزشکده سما به محل دانشگاه آزاد قصد داریم تا از فضای آنجا به منظور راه اندازی هنرستان و توجه به مقوله آموزش و پرورش استفاده کنیم همچنین در بحث مدارس ما تمام مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم را پوشش داده ایم.
خدایاری از اجرای طرح توانمندی دانشجویان و فارغ التحصیلان در قالب آموزش مهارت های شغلی خبر داد و گفت: اردوی های بسیج دانشجویی ما فعال است و در بحث کمک رسانی به مناطق سیل زده پل دختر کمک های خوبی جمع آوری و تعداد از نیروهای بسیجی ما همراه با امکانات و تجهزات دانشگاه به مناطق اعزام شدند همچنین بخشی از حقوق بسیج کارکنان دانشگاه برای کمک به سیل زدگان جمع آوری شد.
وی به بحث ازدواج دانشجویی اشاره کرد و افزود: طبق کار کارشناسی انجام شده آمار طلاق در ازدواج های دانشجویی کمتر از سایر ازدواج هاست و افرادی که در دوران دانشجویی ازدواج می کند در زندگی مشترک و عرصه های علمی موفق تر هستند.
رئیس دانشگاه آزاد ملایر به خدمات این مرکز به دانشجویان قبل و بعد ازدواج اشاره کرد و گفت: مرکز مشاوره ما با حضور اساتید مجرب فعال است همچنین در زمینه آموزش زوجین کلاس ها و کارگاه های تخصصی برگزار می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.