معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان روی الگوی کشت محصولات کشاورزی اقدامات زیادی انجام گرفته است، گفت: تأکید مدیریت استان اجرای برنامه‌های جدی تر در زمینه مدیریت تقاضای آب است.
به‌گزارش ایسنا، منطقه همدان، ظاهر پورمجاهد امروز در هفتمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سراسر کشور به میزبانی همدان، با بیان اینکه بخش کشاورزی از اول انقلاب مورد توجه بوده است، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید هم با برنامه و تلاش در استان همدان بخش کشاورزی مورد توجه خاص و ویژه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد سالانه 19 هزار و 200 شغل جدید با 5000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سند راهبردی 3 ساله استان مشخص شده است، تصریح کرد: در استان همدلی و هماهنگی بین مجموعه اجرایی و نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و دستگاه قضایی وجود دارد و تلاش همه هم راستا تحقق برنامه های توسعه استان همدان است.
پورمجاهد با اشاره به سند راهبردی سه ساله استان همدان، یادآور شد: اهداف کمی بخشهای اقتصادی در این سند مشخص است به ویژه در بخش کشاورزی در زمینه های مختلف به تفکیک شهرستانها آیتم‌های اساسی که می‌تواند تحرک بخش باشد، مشخص شده است.
وی با بیان اینکه از سهمیه اشتغال استان در برنامه 3 ساله، 35 درصد مربوط به بخش کشاورزی است، ادامه داد: در بخش کشاورزی ایجاد اشتغال جدید و بهره‌وری در استان همدان محقق شده به‌طوریکه در 3 سال گذشته 210 هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد شده است.
معاون امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه استفاده از تسهیلات به سمت تشکلهای بخش کشاورزی برده‌ایم، یادآور شد: سرشاخه کاری گردو در بخش اشتغال روستایی، تشکلی با بهره‌مندی از 2.5 میلیارد تومان تسهیلات توانسته در گلخانه خود تولید کند.
وی ورود تشکل‌ها به عرصه ها قوی و جدی و به شکلی که باید نیست، افزود: ما همچنان در استان باید داد بزنیم تشکل‌های کشاورزی را بیش از این کمک کنیم و جرأت بدهیم تشکل‌ها ورود کنند.
پورمجاهد با بیان اینکه 83 درصد از زمینهای آبی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است، خاطرنشان کرد: بعضی از تجهیزات فرسوده شده است و استفاده از تسهیلات اولویت نیست باید در این سیاست تجدیدنظر شود.  
وی با اشاره به خرید گندم در استان همدان، اظهار کرد: در بحث خرید گندم امیدواریم به رقم سال گذشته نزدیک شویم و البته تا کنون رقم قابل قبولی خریداری شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.