امام جمعه نهاوند گفت: همانگونه که قرآن به صراحت می گوید آنچه که بدان علم ندارید عنوان نکنید، لازم است خبرنگاران در بیان مسائل به حدس و گمان اکتفا نکنند و مستند و مستدل بنویسند تا از آنچه گفته یا نوشته اند، محکم دفاع کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا امروز در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران نهاوند به مناسبت هفته خبرنگار، افزود: قلم و نگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران به مسائل جامعه که دلسوزانه و خداپسندانه عنوان می شود، زمینه خدمت به مردم را فراهم می سازد که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود. 
وی با بیان اینکه انتخابات در راه است پس مستند خبر بدهید و از تخریب به دور باشید، عنوان کرد: در کار رسانه برای تشخیص حق و باطل تا به صحت یک خبر اطمینان ندارید، منتشر نکنید به ویژه در جو انتخاباتی که در پیش است، این سابقه دار است که تخریب ها در این مواقع شروع می شود.
مغیثی نیا با بیان اینکه در سطح شهرستان نباید به مسائل جزئی زیاد پرداخته شود، گفت: بعضی موضوعات مهم در سطح شهرستان وجود دارد که از سوی خبرنگاران کمتر به آن پرداخته و به موضوعات جزئی و منفی توجه زیادی می شود که این مسأله موجب بد جلوه دادن شهر خواهد شد و این به نفع مجموعه شهرستان نیست. 
وی با بیان اینکه رسانه ها هم باید مشکلات مردم را بگویند و آن را پیگیری کنند و هم منافع نظام را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است چرا که هم باید منافع و مسائل مردم را پیگیری کنند و هم مصالح و منافع نظام را مد نظر داشته باشند که این مسأله ظرافت کار خبرنگاران را می رساند. 
امام جمعه نهاوند همچنین با اشاره به اینکه امروز سالروز ازدواج حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام و روز ازدواج است، اظهار کرد: ملاک های ازدواج تغییر کرده و به پول، مقام، زیبایی و شغل تبدیل شده که این گونه ازدواج ها نتیجه خوبی نداشته و عمدتا به اختلاف و طلاق منجر شده است بنابراین رسانه ها در امر ازدواج، ملاک را از سمت مادیات به معنویات سوق دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.