دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: ۲۰ شرکت تعاونی روستایی با تزریق اعتبار شکل خواهند گرفت.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، رحمان نادی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان همدان، با اشاره به فعالیت هزار و ۱۰۲ شرکت تعاونی در استان همدان خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی بر پایه دولت و تعاونی های خصوصی استوار بوده و در تعاونی های خصوصی هدف اصلی تجمیع سرمایه های کوچک و هدف دادن به آنها است.
وی در ادامه تصریح کرد: تعاونی های همدان در سه بخش خدماتی با تعداد ۳۲۸ واحد، تعاونی های تولیدی با ۵۸۷ عضو و ۱۸۷ تعاونی توزیعی در حال فعالیت هستند.
نادی از اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۲۷۵ نفر در تعاونی های همدان خبر داد و افزود: از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری استان همدان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تعاونی ها عضویت دارند.
وی حفظ شرکت های تعاونی را ملزم رعایت سه راهبرد دانست و گفت: نظارت بر تعاونی ها، اجرایی شدن قوانین و همچنین عملکرد به جدول زمانبندی نظارت های عمومی در کنار حمایت از تعاونی ها می‌تواند کمک شایانی به رونق تولید و اشتغالزایی توسط بخش خصوصی به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ شرکت تعاونی غیرفعال در همدان شناسایی شده اند، تصریح کرد: با همکاری های انجام شده موفق به ارتباط با ۷۰۰ شرکت شده و از این تعداد نیازهای ۳۰۰ شرکت غیرفعال احصا شده است که با پیگیری های انجام شده، به زودی شاهد بازگشت آنها به چرخه تولید خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اعتبارات سال ۹۸ تا کنون تحقق پیدا نکرده است، عنوان کرد: امروز ۲۰ شرکت تعاونی روستایی برای آغاز فعالیت خود نیازمند اعتبار بوده و برای شکل گیری نیازمند تزریق اعتبار هستند.
دبیر اتاق تعاون استان همدان از سهم ۴۰ میلیون دلاری صادرات اتاق های تعاونی همدان خبر داد و گفت: هیات تجاری اعزام شده از همدان از سال ۸۹ تا کنون با کشورهای عراق، کویت، ترکیه و لبنان صادرات را آغاز کرده و امروز به یکی از اتاق های فعال در حوزه صادرات شناخته شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.