به گزارش ایرنا امروز مردم ملایر بار دیگر شاهد صحنه ای غمبار از پر کشیدن گل لاله ای بودند که بی گناه به آسمان پرواز کرد و دل های مردم این دیار را داغدار کرد.
شهید «ابوذر حمزه کردخوردی» جوانی 21 ساله که 2 ماه پیش خطبه عقدش را جاری کرده بود تا به امید اتمام خدمت به مرزهای سرافراز وطن، زندگی نو را آغاز کند، اما در میانه راه به قافله شهدا پیوست و همچون گلی پَرپَر شد تا مادرش در آستانه نو در سوگ فرزند دلاورش بنشیند، داغی که هیچگاه برای تک فرزند پسر خانواده حمزه کردخوردی سرد نمی شود.
شهید «ابوذر حمزه کردخوردی» شامگاه یکشنبه ساعت 21 و 30 به عنوان سرپرست گشت در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی و مرزی با تعدادی از معاندان مرزی مسلح درگیر شده و بر اثر اصابت گلوله به پا زخمی می شود.
مرزبان ملایری با وجود اعزام به بیمارستان، به علت شدت جراحت های وارد به درجه رفیع شهادت نائل شد، شهادتی از جنس عشق و ایثار و ماندگاری، از خودگذشتگی که موجب شد امروز امنیت را بیشتر لمس کنیم و بر خود ببالیم به خاطر وجود دلیرمردانی که همچون کوه از مرزهای میهن اسلامی دفاع می کنند.
در این آیین مردم شهیدپرور ملایر با حضور پرشور خود در تشییع پیکر پاک شهید «ابوذر حمزه کردخوردی» نشان دادند که دست از آرمان های خود برنمی دارند و با نشان دادن عشق و ارادت خود به شهدا، خانواده معظم شهید حمزه کردخوردی را تا آرام گرفتن پیکر پاک شهیدشان در گلزار بهشت هاجر ملایر همراهی کردند.
ملایری ها در آیین تشییع پیکر شهید حمزه کردخوردی که از میدان امام خمینی(ره) این شهر تا میدان آزادگان با حضور گسترده مسئولان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و فرمانده انتظامی استان همدان و خانواده نیروی انتظامی برگزار شد، با چهره هایی غم آلود و اشکبار فریاد زدند: «سرباز امر رهبرم، ابوذرم، ابوذرم، شهادتت مبارک برادرم، برادرم»...
مارش نظامی به احترام ورود پیکر مطهر شهید «ابوذر حمزه کردخوردی» به شهر و دیارش نواخته شد و تا زمانی که در خانه ابدی اش آرام گرفت، رزم نوازان نیروی انتظامی پیکر شهید را همراهی کردند.
پس از اقامه نماز بر پیکر پاک شهید «ابوذر حمزه کردخوردی» توسط حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر، فرمانده انتظامی همدان در این آیین از حضور پرشور مسئولان و مردم و خانواده های معظم شهدا و همرزمان این شهید از مرزبانی جمهوری اسلامی تقدیر کرد و پیام تسلیت، سپاس و تقدیر سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا به خانواده شهید کردخوردی و مردم ملایر را اعلام کرد و از مساعد نشدن حضور وی در این آیین عذرخواهی کرد.
سردار بخشعلی کامرانی صالح همچنین پیام تسلیت سردار «حسین اشتری» فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی را نیز به مناسبت این ضایعه بزرگ در آستانه سال نو و ماه مبارک رجب اعلام کرد و خواستار صبر برای خانواده معظم شهید حمزه کردخوردی شد.
وی خطاب به مردم ولایت مدار گفت: اگر امروز امنیت داریم، به پاس خون هایی است که در راه دفاع از میهن اسلامی ریخته می شود.
فرمانده انتظامی همدان بیان کرد: ما پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانان جان بر کف با خون مطهر شهید «ابوذر حمزه کردخوردی» عهد و پیمان می بندیم که تا آخرین قطره خون از ولایت، امنیت و آسایش مردم دفاع کنیم.
سردار کامرانی صالح با بیان اینکه این شهید بزرگوار 2 ماه بود که عقد کرده و در آستانه ازدواج بود تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره آماده برقراری امنیت است و در حفظ و تقویت این امنیت، همه باید در این راستا گام برداریم تا بتوانیم حافظ خون شهدای گرانقدر باشیم.
به گزارش ایرنا، شامگاه یکشنبه هفته جاری حدود ساعت 21 و 30 دقیقه شب مرزبانان هنگ مرزی بانه در حین گشت ‌زنی در نقطه صفر مرزی در منطقه مرزی سراب با اشرار مسلح درگیر شدند که در این درگیری افسر ناجا «ابوذر حمزه کردخوردی» مرزبان اهل شهرستان ملایر در استان همدان به شهادت رسید.
شهید «ابوذر حمزه کردخوردی» متولد سال 1376 در شهرستان ملایر است.
آیین بزرگداشت این شهید والامقام روز سه شنبه 28 اسفندماه در حسینیه سیدالشهدا(ع) شهر ملایر برگزار می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.