به گزارش ایرنا، علی مالمیر روز یکشنبه در گردهمایی منبت کاران شهرستان ملایر، تاکید کرد: ما متولی صنایع دستی هستیم و به هنر دست باید بها و قیمت بدهیم.
وی افزود: بر اساس قانون حمایت از هنرمندان مصوب مجلس شورای اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند مجوز راه اندازی فروشگاه های صنایع دستی صادر کند.
مالمیر ادامه داد: ما با استفاده از ظرفیت قانونی می توانیم به فروشگاه هایی که فقط صنایع دستی تولید می کنند، نشان اعتماد بدهیم که منبت کاران می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
مالمیر درباره فروش تولیدکنندگان این صنعت که کمترین سود را می برند، پیشنهاد داد: اگر فضایی برای عرضه مستقیم تولیدات ایجاد و محصولاتی با ظرفیت صادراتی تولید شود، به طور قطع از نظر اقتصادی می تواند دستاورد بیشتری برای صنعتگران منبت داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه منبت کاران فقط به تولید مبل منبت نپردازند، افزود: طبق تفاهم نامه ای که با بانک ملی منعقد کرده ایم، کسانی که قصد ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی دارند اگر از منابع داخلی استفاده کنند، 9 درصد از سود را به عنوان یارانه دریافت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: آمادگی لازم برای حمایت از سرمایه گذارانی که در شهرهای جوکار و ملایر علاقه مند به ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع دستی هستند، وجود دارد.
مالمیر شروع دوره های آموزش منبت ریز و سوزنی در ملایر بویژه برای جمعیت بانوان را اقدامی مثبت دانست و بیان کرد: در صورت تشکیل شورا یا کارگروه شهر ملی منبت، این کارگروه باید به صورت تخصصی به موضوع های شهر ملی منبت و بررسی موانع و مشکلات این صنعت بپردازد.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است و طبق ظرفیت هایی که در قانون برای اعطای وام پیش بینی شده، آمادگی لازم را در این زمینه داریم.
مالمیر خاطرنشان کرد: باید آرام آرام در قالب یک برنامه توسعه ای و اصلاح این صنعت و همچنین ارتقای کیفیت و تنوع در محصول گام برداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در این رابطه آمادگی دعوت از اساتید کشوری، برگزاری دوره های آموزشی، برپایی نمایشگاه های فصلی و پرورش خلاقیت ها در شهر ملی منبت را داریم.
مالمیر با بیان اینکه در قالب تشکیل تعاونی بهتر می توانیم برای واردات مواد اولیه به صورت انبوه اقدام کنیم ادامه داد: منبت کاران هسته اصلی شهر ملی منبت هستند که باید در کنار هم برای جهانی شدن این صنعت گام برداریم.
وی یادآور شد: زمانی یک رویدادی همچون شهر ملی منبت رخ می دهد، این اتفاق یک نقطه شروع و نقطع عطف است تا به این بهانه همه احساس تکلیف کنیم و با هم افزایی موجب تغییر مطلوب در آن صنعت شویم.
به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی منبت کاران و صنعتگران منبت ملایر با حضور فرماندار ویژه و نمایندگان ملایر به منظور بررسی موانع این صنعت برگزار و مشکلات و مطالبات این حوزه توسط نماینده منبت کاران، مطرح شد.
ملایر سال گذشته به عنوان شهر ملی منبت به ثبت رسید.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.