حبیب الله معصومی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: هم اینک 99 درصد کار این سامانه اجرا شده که با راه اندازی آن مشکلات ناشی از ترافیک و تاخیر در حضور بالین بیمار رفع می شود.
وی با بیان اینکه تمامی آمبولانس های اورژانس به سیستم جی پی اس مجهز شدند و به صورت تصویری و آنلاین می توان آنها را رصد کرد افزود: خطاها و آمارسازی با راه اندازی این سامانه حذف می شود.
معصومی ادامه داد: سالانه 80 هزار برگه ماموریت صادر می شود که با راه اندازی سامانه عملیاتی اتوماسیون آسایار این فرایند نیز حذف می شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان یادآوری کرد: پاییز سال 57 تنها یک اورژانس پیش بیمارستانی در این استان فعال بود و تا سال 84 این آمار به 16 پایگاه با 90 پرسنل با مدرک درصد دیپلم و زیر دیپلم رسید.
معصومی اضافه کرد: از سال 85 تا 88 تعداد 50 دستگاه آمبولانس اسپرینتر وارد ناوگان شدند، با روی کار آمدن دولت یازدهم با توجه به قدیمی شدن برخی از آمبولانس ها 50 دستگاه آمبولانس جدید در اختیار اورژانس همدان قرار گرفت.
وی گفت: هم اینک این استان دارای 57 پایگاه اورژانس شهری، جاده ای، هوایی و 70 دستگاه آمبولانس است که 50 دستگاه از این تعداد جدید و 20 دستگاه دیگر تا پایان سال تعویض و نوسازی می شوند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان اضافه کرد: 22 دستگاه آمبولانس به ارزش 200 میلیارد ریال آماده خرید است که تعداد 12 دستگاه از آمبولانس ها کمک دار هستند.
وی اظهار داشت: 10 باب ساختمان در این دولت برای اورژانس احداث شد تا از کانکس، مکان های استیجاری و ساختمان های قدیمی به این واحدهای جدید ساخت نقل مکان کنند.
معصومی افزود: فعالیت اورژانس هوایی از سه و نیم سال پیش آغاز شد و حدود 250 ماموریت برای انتقال 280 بیمار انجام داده بود که از 6 ماه پیش ماموریت هوایی تعطیل شد.
وی اضافه کرد: مجدد از دوم دی ماه امسال با هزینه کرد 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تجهیز پد فرود بالگرد در بیمارستان بعثت ماموریت هوایی با هلی کوپتر هوانیروز از سر گرفته شد.
معصومی اظهار داشت: 50 نقطه حادثه خیز در جاده ها، اماکن پرترافیک و روستاهای گردشگری برای ساخت پد پیش بینی شده است که باید اعتبار احداث پد فرود بالگرد توسط مسئولان شهرستانی تامین شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان همچنین از فعال بودن اتوبوس آمبولانس و بیمارستان صحرایی 30 تختخوابی استیجاری خبرداد.
معصومی بیان کرد: برای رفع اختلال های ارتباطی بیسیم های مجهز با هزینه کرد 20 میلیارد ریال خریداری شد و بیسم های قبلی متعلق به 2 دهه پیش بود.
وی گفت: ساخت 12 ساختمان اورژانس در استان در حال انجام است که از 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای پایگاه های اورژانس این استان 700 قلم کالا شامل امکانات مورد نیاز برای زندگی خریداری و به صورت مستمر به روز رسانی شده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان یادآوری کرد: 400 نیروی انسانی در اورژانس حضور دارند که 93 تن از آنها جذب شدند.
معصومی افزود: اورژانس این استان در کنار کاشان و مشهد برای نخستین بار به عنوان آزمونه (پایلوت) انجام اعتبار بخشی در مراکز پیش بیمارستانی انتخاب شدند.
وی گفت: سامانه «ام سی ام سی» مرکز پایش خدمات درمانی دارای چند کارکرد است که شامل انجام تمامی فعالیت ها از طریق این سامانه و حذف کاغذ می شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: این مرکز به صورت فصلی اقدام به برگزاری تمرین(مانور) می کند.
معصومی مثال زد: آمادگی تیم ها در صورت قطع آب، برق، گاز و ارتباطات به صورت مرحله مرحله بررسی می شود همچنین جابجایی بیماران از یک طبقه و انتقال به یک طبقه دیگر در قالب مانور انجام شده است.
وی بیان کرد: امسال سه پایگاه اورژانس در حمیل آباد تویسرکان ، قینرجه رزن و جاده ملایر به سمت سد کلان راه اندازی می شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان افزود: میزان متوفیان سوانح جاده ای در هشت ماهه سال جاری 14 درصد معادل 50 تن کاهش یافته و به 329 تن رسیده است.
معصومی اضافه کرد: 9 ماهه سال جاری 83 تن به علت استشمام گاز مونوکسید کربن مسموم شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 117 مورد بوده است.
وی گفت: همچنین 10 تن در یکساله 96 بر اثر مسمومیت با گاز جان باختند که این آمار در 9 ماهه سالجاری سه تن بوده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.