به گزارش ایرنا، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان روز پنجشنبه در این آیین گفت: اجرای این طرح ها امید به زندگی و میزان ماندن در روستا را افزایش می دهد.
سرهنگ پاسدارعلی قراباغی بیان کرد: طرح های حوزه معاونت مهندسی شامل احداث 21 پایگاه مقاومت بسیج در مجموع با چهار میلیارد 610 میلیون ریال است.
وی درباره ساخت سالن ورزشی اظهار داشت: بخشی از برنامه پنج ساله پنجم بسیج در استان همدان ساخت 82 سالن ورزشی مسقف است که تاکنون 70 سالن تکمیل و بهره برداری شده است.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان ادامه داد: با بهره برداری از سالن های ورزشی حدود 69 درصد از نظر تعداد و 38 درصد از نظر متراژ به فضاهای ورزشی مسقف این استان افزود شد.
سرهنگ قراباغی یادآوری کرد: تا پایان سال 94 حدود 112 فضای آموزشی مسقف در همدان وجود داشت که با بهره برداری از این سالن ها تعداد آنها به 200 سالن مسقف رسید.
وی گفت: بسیج دانشجویی ساخت 19 خانه محروم را در دست برنامه داشت که امسال 11 خانه محروم با چهار میلیارد و 400 میلیون ریال بهره برداری شد.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان افزود: برای ساخت هر یک باب خانه محروم 400 میلیون ریال هزینه شده که این اعتبار از طریق بسیج و سپاه، خیران، دانشگاه ها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و آستان قدس تامین شده است.
سرهنگ قراباغی درباره طرح های بسیج سازندگی عنوان کرد: یک پایگاه فرهنگی در روستای چنار اسدآباد در زمینی به مساحت280 متر با اعتبار 900 میلیون ریال بهره برداری شد.
وی افزود: بهسازی مسجد روستایی در رزن با هزینه کرد 500 میلیون ریال و با مشارکت مردم توسط بسیج سازندگی اجرایی شد.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان اضافه کرد: مرمت مسجد دولت آباد شهرستان بهار با اعتبار 500 میلیون ریال از محل اعتبارات سپاه و مشارکت مردم صورت گرفت.
سرهنگ قراباغی ادامه داد: بهسازی و جدول کشی روستایی در ملایر با اعتبار 400 میلیون ریال، مرمت امامزاده شیخ منصور نهاوند با 300 میلیون ریال، تکمیل خانه های عالم در تویسرکان و دینارآباد بهار و ساخت خانه نیازمند در 2 روستای فسیجان و جمشید آباد بهار از دیگر طرح های اجرایی شده توسط بسیج سازندگی است.
وی گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر آباد کردن نقاط محروم کشور، محرومیت زدایی در سه دهستان در قالب اجرای 61 طرح عمرانی در دستور کار قرار گرفت.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان افزود: 6 طرح عمرانی هفته بسیج امسال بهره برداری شد که شامل دیوار ساحلی روستای اکنلو به طول 432 متر و هزینه کرد 600 میلیون ریال، دیوار کشی مدرسه روستای آق داش به طول 172 متر و دیوار خانه بهداشت روستای مسجدین کبودراهنگ است.
سرهنگ قراباغی بیان کرد: خط انتقال آب به روستای «چپقلو» به طول 2 کیلومتر و هزینه کرد 20 میلیارد ریال بهره برداری شد و آب بند سد ملاتی روستای بابا حصاری فامنین به همراه استخر ذخیره 700 متر مکعب آب کشاورزی با همکاری منابع طبیعی تکمیل شد.
وی اظهار داشت: یکی از مزیت های طرح های محرومیت زدایی مشارکت دادن مردم در اجرای این طرح ها است و اسقبال مردمی نیز در این باره زیاد بوده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.