به گزارش ایرنا، تیم طنابزنی دختران همدان امسال همانند 2 سال گذشته توانست با اقتدار سکوی قهرمانی مسابقات کشوری را تصاحب کند تا امیدوار به اعزام بین المللی باشد.
طنابزنی همدان در حالیکه عمر فعالیت کوتاهی دارد اما در سال های اخیر با تمرین منظم و منسجم گوی سبقت را از تیم های مطرحی همچون تهران ربوده و در صدر قهرمانی در این رشته ورزشی ایستاده است.
تیم طنابزنی همدان در مسابقات قهرمانی کشور که با حضور 20 تیم در مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، برای دومین سال متوالی مقام قهرمانی را کسب کرد.
در این رقابت ها تیم همدان در رده های سنی زیر 14 سال و بالای 14 سال عنوان قهرمانی را کسب و جام قهرمانی را تصاحب کرد.
فاطمه ربانی، کیمیا فرجیان، فائزه خضریان و سارا ربانی در رده زیر 14 سال و ندا سهرابی، زهرا بیات، کیمیا ببری نیک و کیانا ببری نیک در رده سنی بالای 14 سال این عنوان شایسته را به دست آوردند.
تیم دختران همدان با کسب این مقام قهرمانی توانستند سهمیه مسابقات آسیایی 2019 ماکائو را کسب کنند.

* در حسرت اعزام
سال گذشته تیم طنابزنی دختران همدان با وجود اینکه برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کرده بود، موفق به اعزام نشد.
مسابقات سال قبل به میزبانی کره جنوبی برگزار شد و تیم همدان به دلیل برخوردار نبودن از توان مالی نتوانست اعزام شود.
نائب رئیس هیات ورزش های همگانی همدان در این باره گفت: سال گذشته برای اعزام هر یک از این ورزشکاران به همراه دو مربی و یک داور باید 80 میلیون ریال بابت بلیت رفت و برگشت به کشور کره جنوبی، البسه و سایر موارد الزامی تیم هزینه می شد.
مریم روحی افزود: فدراسیون ورزش های همگانی سال قبل عنوان کرد که توان مالی برای اعزام این ورزشکاران را ندارد چرا که عهده دار بیش از 40 رشته ورزشی بوده و با محدودیت مالی نیز مواجه است.

* امیدوار به اعزام!
رئیس کمیته طناب زنی هیات ورزش های همگانی استان همدان نیز در این باره گفت: سال قبل با وجود تلاش بسیار موفق به اعزام نشدیم.
آرزو تقی پناهی افزود: ورزشکاران همدانی کمتر از 2 سال است که در این رشته فعالیت می کنند و به مقام های قهرمانی رسیده اند در حالیکه ورزشکاران تهرانی اعزامی به قهرمانی آسیا شش سال در این ورزش کار می کنند.
وی اضافه کرد: ورزشکاران انتخاب شده استان همدان برای رقابت های قهرمانی طناب زنی آسیا از توان مالی لازم برخوردار نیستند که بخواهیم این هزینه را شخصی از آنها دریافت کنیم ضمن اینکه سایر استان ها به دنبال فرصت هستند تا با انصراف همدان، جایگزین شوند.
پناهی بیان کرد: انتظار می رود ارگان های دولتی نظیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، استانداری، فرمانداری و سایر نهادها از جمله فدراسیون ورزش های همگانی کشور دغدغه مالی قهرمانان طناب زنی ایران را برطرف کنند تا نونهالان مستعد استان در مسیر مدال آوری آسیایی انگیزه مضاعف در تمرین داشته باشند.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان گفت: رشته طنابزنی افتخار ورزش های همگانی همدان است و در 2 سال گذشته توانسته بر سکوی قهرمانی ایران تکیه بزند.
هادی سبزواری افزود: به هر حال اینگونه رشته ها برای اعزام نیاز به حامی مالی دارند و توان تامین هزینه ها از سوی هیات و حتی فدراسیون خارج است.
وی بیان کرد: هیات ورزش های همگانی همدان در حد توان حمایت لازم را از ورزش طنابزنی دارد منتهی با توجه به هزینه های سرسام آور برای اعزام بین المللی، مشکلات عدیده داریم.
سبزواری اضافه کرد: امیدوارم حامیان مالی بخش خصوصی و خیران ورزش دوست، شرایط حمایت و اعزام تیم را فراهم سازند.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان خاطرنشان کرد: قهرمانان طنابزنی از سرمایه های ورزش استان به شمار می روند و امیدوارم مسئولان نیز توجه لازم را به آنها داشته باشند.
هم اکنون یکصد ورزشکار به صورت فعال در سطح استان همدان ورزش طناب زنی انجام می دهند و این رشته یکی از رشته های زیر مجموعه فدراسیون ورزش های همگانی کشور است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.