به گزارش ایرنا باب الله فتحی شامگاه یکشنبه در دیدار با روسا و نواب هیات های ورزشی شهرستان ملایر اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه ورزش به طور قطع کشور را در بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون نگه می دارد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای هیات های ورزشی، خواستار ورود جدی خیران و اسپانسرهای ورزشی شد و افزود: جامعه ورزش با حضور هیات های ورزشی حرف برای گفتن دارد.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه مشکلات مالی هیات های ورزشی دغدغه ما نیز هست ادامه داد: برای کمک به هیات های ورزشی و جذب اسپانسر جلسه ای با حضور صاحبان صنایع و بخش خصوصی تشکیل شود.
فتحی به برخی معضلات جامعه همچون اعتیاد، بیکاری و آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: با همت و تلاش جامعه ورزش آن هم بدون هیچگونه چشم داشتی، بسیاری از این معضلات حل می شود که برای ما دارای ارزش است.
وی با بیان اینکه پیگیر حل مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی هیات های ورزشی هستیم، استعدادیابی را یکی از ضرورت ها برشمرد و گفت: در این راستا باید هماهنگی با آموزش و پرورش انجام و از ظرفیت پیشکسوتان نیز برای استعدادیابی جوانان استفاده شود.
معاون استاندار همدان کم توجهی هیات های ورزشی همدان به شهرستان ها را از دیگر مشکلات مطرح شده و پیش روی هیات های ورزشی عنوان و تاکید کرد: این مشکل از طریق فرمانداری به استان منعکس می شود.
فتحی خاطرنشان کرد: هیات های ورزشی همدان باید نگاه استانی داشته باشند و با حضور در شهرستان ها برای حل مشکلات هیات ها تلاش کنند.
وی گفت: با توجه به مشکلات مالی هیات های ورزشی در اعزام تیم های ورزشی به مسابقات، وظیفه داریم این مشکل را با همکاری دستگاه های اجرایی در شهرستان پیگیری و حل کنیم.
فتحی همچنین نبود پیست اتومبیلرانی که توسط رئیس این هیات مطرح و درخواست شد تاکید کرد: ایجاد پیست اتومبیلرانی پس از تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در اولویت طرح های ورزشی این شهرستان قرار گیرد.
فرماندار ویژه ملایر همچنین تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر را نیز از اولویت های مهم این شهرستان دانست و تاکید کرد: تکمیل و راه اندازی این ورزشگاه یک دغدغه برای ورزش ملایر است که باید هر چه سریعتر بخشی از آن مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز گفت: با تلاش هیات های ورزشی موفق شدیم در میادین ملی و بین المللی ورزش به افتخارات بزرگی دست پیدا کنیم.
مهدی رضایی به اجرای بیش از 80 برنامه متنوع ورزشی و فرهنگی همزمان با هفته تربیت بدنی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: هدف ما حل مشکلات هیات های ورزشی و پاسخگویی به نیازهای ورزشکاران است.
وی کمبود اعتبارات را همواره از مهمترین دغدغه های جامعه ورزش این شهرستان برشمرد و افزود: نیازمند جذب اسپانسر و حضور جدی خیران در این حوزه هستیم.
رضایی ادامه داد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده ورزشی تا سال گذشته 6 هزارو 165 تن بود که امسال این تعداد به پنج هزارو 165 تن رسید.
به گزارش ایرنا، استعدادیابی در تمامی رشته های ورزشی، عادلانه نبودن بودجه و امکانات هیات های ورزشی شهرستان ها نسبت به استان، مشکلات مالی و تجهیزات سالن ها و باشگاه های ورزشی، نبود اسپانسر ورزشی، واریز کردن درآمدهای سالن ها و استخرهای ورزشی به خزانه، هزینه هنگفت اعزام تیم های ورزشی به مسابقات، نبود پیست اتومبیلرانی و آموزش مهارت های روانشناختی ورزشی و تغذیه از جمله مشکلاتی بود که توسط هیات های ورزشی ملایر مطرح شد.
ملایر دارای 40 هیات ورزشی است.
این شهرستان دارای بیش از 11 هزار ورزشکار سازمان یافته است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.