به گزارش ایرنا، ایت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه عید غدیر خم عید بزرگ خداست افزود: امسال در 150 نقطه شهر همدان جشن باشکوه عید غدیرخم بشکل شایسته و مطلوب برگزار شد.
وی ادامه داد: موضوع مهمی که در حال حاضر وجود دارد این است که هنوز نتوانستیم آنطور که باید حدیث غدیر را برای مردم شرح دهیم چرا که پیدا کردن فلسفه برای آن کار ساده ای نیست.
خطیب نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه روز عید غدیر جشن ها باید مفصل برگزار شود، خاطر نشان کرد: واقعه غدیر خم باید بزرگ و با عظمت به نسل جوان معرفی شود.
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه فرهنگ روزه داری و اطعام روزه داران در عید غدیر خم باید در جامعه نهادینه شود، افزود: چرا که اجر و پاداش روزه داری و اطعام روزه داران در این روز بزرگ بسیار ارزشمند و مورد سفارش ائمه اطهار (ع) است.
آیت الله طه محمدی اظهار داشت: غدیر نقش سرنوشت سازی در روشنی مسیر آینده اسلام داشت و در این واقعه پیامبر (ص) مهمترین ماموریت دوران نبوت خود که سرنوشت مسلمانان و معرفی امامت علی(ع) است را به انجام رساند.
وی با تاکید بر ضرورت معرفی شخصیت وجودی امیر المومنین (ع) و شناخت بیشتر جامعه در این زمینه ادامه داد: به واقع شناسایی بیشتر و بهتر حکومتی، تربیتی، عدالتی و قضاوت عادلانه حضرت علی (ع) به مردم یک ضرورت است.
خطیب جمعه همدان. با بیان اینکه دشمنان بخصوص آمریکا وانگلیس به دنبال فرصت برای نفوذ به کشور اسلامی ما هستند، گفت: دشمن به دنبال انحراف اسلام از مسیر اصلی خود است پس باید بصیرت و آگاهی خود را از مبانی اسلام بیشتر کنیم.
نماینده ولی فقیه همدان با اشاره به استیضاح تعدادی از وزیران در مجلس گفت: اگر مجلس نظارت خوب و مطلوبی بر کارها داشت اینگونه مسائل به وجود نمی آمد.
آیت الله طه محمدی با اشاره به سالروز شهادت رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: مسئولان باید بیشتر به مردم خدمت کنند و دولت‌مردان باید زندگی شهید رجایی را مطالعه کرده و الگوی خود قرار دهند.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مراسمی برای این دو شهید بزرگوار در حسینیه باغ بهشت همدان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این مراسم در این حسینیه کاری بجا و شایسته ای بود.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: باید از ظرفیت و داشته های خود در شهرمان بهرمند شویم.
گفتنی است، ایین عبادی و سیاسی نماز جمعه در 24 نقطه استان همدان برگزار می شود.
9896/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.