در این سرمقاله به قلم زهرا شاکرمی نژاد آمده است: هرمزگان را دروازه اقتصادی کشور می ‌نامند و صنایع عظیمی نیز در این استان مشغول به کارند اما همچنان معضلات و مشکلات فراوانی گریبان ‌گیر هرمزگان است.
در حالی که بر اساس قانون صنایع موظف‌اند که از نیروهای ماندگار و بومی برای تامین نیروی خود استفاده کننده اما هر روز خبرهایی از استخدام فله‌ای نیروهای غیرماندگار در صنایع هرمزگان به گوش می ‌رسد و مشخص نیست که پشت پرده این اقدام ها چه تفکری نهفته است.
همچنان که تخصص و تعهد نخستین ملاک برای تصدی فرصت‌های شغلی است اما نباید در شرایط برابر به دلیل این که بسیاری از مدیران صنایع هرمزگان، غیربومی و غیرماندگار هستند این فرصت ها به همشهری ‌های مدیران اختصاص یابد.
به هیچ عنوان به دنبال دیوارکشی بین هیچ رنگ ونژاد و قومیتی نیستیم و هرمزگان نیز در طول تاریخ نشان داده که مرکزی برای تبادل فرهنگ ‌های مختلف است و در مراسم های مختلف ایام محرم نیز به خوبی مشاهده می کنیم که دسته جات عزاداری از شهرهای مختلف ایران در کنار هم اتحاد و شور دینی را به رخ می‌ کشند و هرمزگان همواره از این گوناگونی استقبال کرده، با این حال نباید این میهمان نوازی به ضرر نیروهای ماندگاری که سال‌هاست در این استان زندگی کرده اند و دلشان برای این آب و خاک می سوزد، تمام شود.
از متولیان امر می خواهیم تا با تهیه‌ لیستی مدیران، مهندسان و کارگران پروازی را مشخص کنند و پاسخ دهند این تعداد کارگری که به دور از خانواده در این شهر زندگی می‌ کنند چه آسیب‌ های اجتماعی را برای هرمزگان در پی خواهند داشت.
افرادی که هیچ پیوندی با اجتماع هرمزگان برقرار نمی ‌کنند و تنها به این آب و خاک به چشم اتاق کار و کارگاه خود می ‌نگرند، چه میزان می‌ توانند در مناسبت های اجتماعی نقش آفرینی کنند.
با صرف صدور حکم حکومتی و اعلام مسوولی مبنی بر این که بنگاه های اقتصادی به منظور تامین نیروی انسانی در تمامی استخدام ها و انتصاب ها باید با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کنند و از نیروهای بومی و ماندگار هرمزگان استفاده کنند، مساله‌ ای حل نخواهد شد و باید در عمل نیز ساز و کار مشخصی برای این کار در نظر گرفته شود.
البته برخی اظهارهای نابجا و جنجال‌ های کوکورانه درباره بکارگیری نیروهای ماندگار نیز این موضوع را از ریخت انداخته و دیگر هر چه فریاد برآوریم باز چندان افاقه نخواهد کرد اما ناجوانمردانه است که آلودگی ‌های زیست محیطی را مردم ساکن در هرمزگان تحمل کنند و پارک در دیگر استان‌ ها ساخته شود، نیروهای غرب و شرق و شمال کشور مشغول به کار شوند، مدیران مرکز نشین دوره‌های آموزشی مدیریت خود را بگذرانند و مالیات آن نیز خرج دیگر نقاط کشور شود و به دلیل ملاحظه های خاص، دیگر کسی دم از مازاد درآمد مالیاتی نیز نزند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.