به گزارش ایرنا، سیف اله حقیقی روز یکشنبه در مراسم معرفی مدیرکل جدید شیلات هرمزگان اظهارداشت: صنعت پرورش میگوی کشور برای نخستین بار از بندر کلاهی میناب آغاز شد.
وی از زمین های مستعد شناسایی شده در سواحل دریای عمان و خلیج فارس وهمچنین جزیره های استان به عنوان بهترین توانایی برای فعالیت های شیلاتی با محوریت پرورش میگو نام برد.
وی افزود: با همکاری جهاد کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی هرمزگان پهنه بندی سواحل این استان به منظور توسعه آبزی پروری در دستور کار قرار گرفته است.
قائم مقام سازمان شیلات ایران از فراهم کردن بستر تولید و اشتغال برای بخش خصوصی یکی از وظایف مهم دولت در بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن نام برد و یاد آورشد: با عملیاتی شدن طرح پهنه بندی سواحل شاهد محقق شدن وعده های رئیس جمهوری درزمینه شیلات خواهیم بود.
وی با تاکید بر مسائل زیست محیطی تصریح کرد: محور توسعه بخش شیلات هرمزگان برای افق 1404 مشخص شده و با پهنه بندی صورت گرفته هیچگونه مشکل زیست محیطی و تداخل با اراضی ملی وجود ندارد و اثر مطلوب آن برای طولانی مدت برای این استان خواهد ماند.
قائم مقام سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به حجم بالای طرح های شیلاتی درحال بهره برداری و طرح های در دست انجام ازجمله سایت های جدید پرورش میگو در هرمزگان، این استان در آینده ای نزدیک به عنوان الگوی فعالیت های شیلاتی در کشور مطرح می شود.
حقیقی با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش شیلات هرمزگان از مسوولان دستگاههای ذیربط خواست در زمینه اعلام برنامه ها و فعالیت های مجموعه شیلاتی هرمزگان به مردم اطلاع رسانی کنند تا افکار عمومی بیشتر در جریان کارها قرار بگیرند.
این مقام مسوول در سازمان شیلات ایران گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و درنتیجه توسعه فعالیت های بیش از پیش شیلاتی در زمینه پرورش میگو و تولید ماهی در قفس در این استان می شود.
در ادامه این مراسم رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز با تشریح ظرفیت های موجود افزود: شیلات هرمزگان در بخش آبزی پروری و پرورش میگو دارای ظرفیت های بالایی است که باید گسترش یابد.
در این آیین مدیرکل سابق شیلات هرمزگان نیز با ارائه گزارشی میزان تولید میگوی پرورشی این استان را در سال 92هجری خورشیدی 2هزار و 300 تن عنوان کرد و گفت: امیدواریم این رقم در سال جاری به 20هزار تن یعنی5 هزار تن بیشتر از پارسال برسد.
سید پرویز محبی از ماهیان یال اسپی به عنوان یکی از ارقام مهم صادراتی نام برد و گفت: سال گذشته بیش از 41 هزار تن صادر شده که با برنامه ریزی های انجام شده در خصوص افزایش صید انتظار می رود که دهها میلیون دلار ار این محل ارزآوری داشته باشیم.
مدیرکل جدید شیلات هرمزگان نیز در سخنانی با بیان اینکه 35 درصد از شاغلان بخش کشاورزی این استان را جامعه صیادی تشکیل می دهند، بیان داشت: این امر نشان دهنده اهمیت بسیار بالای این حوزه در بخش کشاورزی است.
محسن یکتاپور، با اشاره به اینکه تولید آبزیان باید بر اساس منابع پایدار باشد، یاد آور شد: صنعت شیلات بایستی به محور توسعه این استان تبدیل شود.
در این آیین ضمن تجلیل از تلاشهای 4 ساله سید پرویز محبی، محسن یکتاپور به عنوان مدیرکل جدید شیلات هرمزگان معرفی شد.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.