به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته، مسایل روز دنیا و کشور را مورد اشاره قرار داده و حفظ وحدت و همدلی را از ضرورت های مهم جامعه عنوان کردند.
امامان جمعه هرمزگان فرارسیدن 17 مردادماه که به نام روز خبرنگار نام گذاری شده را نیز مورد اشاره قرار داده و گفتند: خبرنگاران بازتاب دهنده خدمات نظام و منعکس کننده مشکلات مردم هستند.
**کیش
امام جمعه موقت کیش اظهار داشت: مسوولان باید برای رفع مشکلات و مسایل امروز کشور انقلابی و شجاعانه تر عمل کنند.
حجت الاسلام سید حسین شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش افزود: جامعه در شرایط کنونی با مشکلات اقتصادی مواجه است و مردم از مسوولان انتظار رفع مشکلات را دارند.
وی با بیان اینکه علمای کشور توقع اقدام عملی، انقلابی و شجاعانه از مسوولان دارند، گفت: نباید اجازه داد که عده ای فرصت طلب و زالو صفت، زندگی مردم را به سختی بکشانند.
شاهچراغی اظهار داشت: مسوولان و به ویژه دستگاه قضایی باید با مراقبت و اقدام لازم نگذارند که کشور با وجود تحریم ها، درگیر مشکلات داخلی باشد.
خطیب موقت جمعه کیش گفت: مسوولان باور دارند که اگر مردم در برابر مشکلات اقتصادی صبوری به خرج می دهند به خاطر نجابت، بزرگواری و علاقه به اسلام و احترام به خون شهدا و ساحت رهبر معظم انقلاب است.
شاهچراغی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز حقوق بشر و کرامت انسانی تاکید کرد: اسلام تنها دینی است که با تاکید بر ارزشهای انسانی همه جانبه برای جامعه بشری ، حقوقی یکسان قایل است.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ، گفت: برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان و اخلالگران اقتصادی از خواست های جدی مردم است.
حجت الاسلام هادی میرزایی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی سعی در ایجاد آشوب و درگیری در کشور دارند، افزود: با قطع فسادهای دولتی و مجازات اخلالگران و هوشیاری مردم ، تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.
وی با اشاره به رفتارهای متناقض امریکا، تصریح کرد: فشار و تحریم‌های آمریکا با مذاکره قابل حل نبوده و آنها هیچگاه قابل اعتماد نیستند.
امام جمعه پارسیان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فرارسیدن 17 مردادماه که به نام روز خبرنگار نام گذاری شده، گفت: خبرنگاران رسالت مهمی بر عهده دارند و باید قلم و اندیشه خود را در راستای حفظ انسجام، اتحاد و اخبار امیدبخش در جامعه به کار گیرند.
**قشم
امام جمعه قشم به عهدشکنی و توهین های آمریکا اشاره کرد و گفت: مذاکره دوباره با این کشور ممکن نیست و ایران تسلیم سیاست چماق و هویج نمی شود.
حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان قشم افزود: جبهه کفر برای زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران اسلامی با تمام قوا به میدان آمده و در این راه از انواع فشارهای روانی و عملی استفاده می کند.
وی دشمنان خارجی را مهمترین عامل مشکلات اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: مردم با مشکلاتی مواجه بوده و مطالباتی هم دارند اما همیشه ثابت کرده اند که در هر شرایطی با تمام توان پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند .
وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید «محمود صارمی» شهید عرصه خبر و تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه گفت: خبرنگاران بازتاب دهنده خدمات نظام و منعکس کننده مشکلات مردم هستند و زحمات آنان در این عرصه شایسته تقدیر است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.