به گزارش ایرنا، اسماعیل بواشه روز یکشنبه در شصتمین نشست علنی شورای شهر بندرعباس افزود: کسانی که انتقادها نسبت به استخدام های رانتی در شهرداری بندرعباس را انکار و اذهان عمومی را گمراه می کنند، در شهرداری منافع دارند.
وی ادامه داد: منظور من از انتقادها و موضع گیری هایی که نسبت به گزارش خلاف واقع شهرداری بندرعباس در موضوع منابع انسانی داشتم، مربوط به نیروهای خدماتی، تنظیف و فضای سبز نبود.
وی تصریح کرد: همیشه مدافع این افراد و حقوقشان بوده ام و بحث اصلی من متوجه آقازاده هایی است که به صورت جناحی و گروهی و فله ای جذب شهرداری شده اند.
وی تاکید کرد: باید تمام استخدام‌ها با نظارت شورای شهر و بر اساس قانون باشد تا جوانی هم که مدرک و تخصص دارد ولی پارتی ندارد و عضو هیچ باند و جناحی نیست بتواند از فرصت های شغلی در شهرداری استفاده کند.
بواشه اضافه کرد: در نشست قبل، پاسخ نماینده شهرداری به پرسش های اعضای شورا در موضوع نیروی انسانی نه تنها قانع کننده نبود، بلکه توهین آمیز بود و امروز مدارک و اسامی به کارگیری نیروهای جدید را با خود آورده ام که اگر رییس شورا اجازه دهد اسامی این افراد را در صحن علنی اعلام می کنم.
*رییس اجازه نداد
رییس شورای اسلامی شهر در این بخش از اسماعیل بواشه خواست اسامی را نخواند و بواشه نیز تنها به اعلام تعداد افرادی که به ادعای وی از شهریور سال گذشته جذب شهرداری شده اند بسنده کرد.
وی اعلام کرد: 130 نفر نیرو دریک سال گذشته جذب شهرداری شده اند که همگی اداری و پشت میزنشین هستند و از این تعداد سهم سازمان مدیریت بازیافت و پسماند 43 نفر، فناوری اطلاعات(فاوا) 2نفر، سازمان فرهنگی ورزشی یک نفر، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری 3 نفر، حمل‌ ونقل و ترافیک شهرداری 15 نفر، سیما، منظر و فضای سبز شهری 11 نفر، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی 3 نفر، منطقه سه 8 نفر، شهرداری مرکزی 18 نفر و منطقه یک شهرداری 17 نفر بوده است.
بواشه متذکر شد: هر یک از اعضای شورای شهر هم که خودشان می دانند چند نفر را وارد شهرداری کرده اند و آمار افراد شرکتی هم که جذب شهرداری شده اند، جدا از این تعداد است.
این عضو شورای شهر اضافه کرد: افرادی نیز بوده اند که به عنوان مثال تحت عنوان پاکبان جذب شده اند اما شغل دفتری به آنها سپرده شده است.
*سئوال از شهردار را کلید می زنم
بواشه متذکر شد: اگر نماینده شهرداری که در نشست قبلی در حضور خبرنگاران اظهاراتی غیرصادقانه داشت عذرخواهی نکند، طرح سوال از شهردار را در فرآیند قانونی آغاز خواهم کرد.
*شهردار به صحن شورا بیاید
رییس شورای شهر در پاسخ به گزارش آماری بواشه اظهار داشت: از شهردار دعوت می کنیم در صحن علنی حاضر شود و در این باره توضیح دهد تا یکطرفه به قاضی نرفته باشیم.
اسلام باوقار ضمن اعلام حمایت تلویحی از شهردار اضافه کرد: وقتی از مشکل بیکاری حرف می زنیم، شهرداری هم باید بخشی از مشکل را حل کند و البته باید در بکارگیری نیرو دقت کند.
*شورای شهر برای مقابله با رانت خواری در شهرداری چه کرده است
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور خود، اظهار داشت: بر اساس یک پژوهش معتبر جهانی، شهرداری ها در ایران پرچمدار و پیشتاز فساد هستند و از همکاران خود پرسید که شورا برای مقابله با فساد و رانت در شهرداری چه کرده است.
پرویز سالاری ادامه داد: این فساد و رانت از زمانی شروع شد که بودجه دولتی شهرداری قطع شد و کسب درآمد به خودشان واگذار شد.
*زیرمیزی در ازای فروش تراکم
این عضو شورای شهر ادامه داد: شهرداری ها برای کسب درآمد شروع به شهرفروشی و تراکم فروشی کردند و چون بحث رقابت بود، برای دادن مجوز تراکم بیشتر زیر میزی و رشوه می گیرند و فساد بیشتر می شود.
به گفته سالاری در چنین شرایطی شورای شهر باید با همکاری نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی و اداره اطلاعات، نظارت های خود بر شهرداری را بیشتر کند وعملکرد سازمان های زیرمجموعه شهرداری نیز مورد پایش و بررسی دقیق قرار گیرد.
*ساختمان های دولتی بدون سند و پروانه در بندرعباس
سالاری همچنین مدعی شد بسیاری از ساختمان های دولتی نه تنها از شهرداری پروانه ساخت نمی گیرند، بلکه سند هم ندارند و شهرداری هم اقدامی نمی کند اما خانه پیرزنی در کوی ملت بندرعباس را خراب می کند.
وی همچنین با اشاره به وظیفه قانونی شورای شهر در نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی گفت: از استاندار و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این سئوال را دارم که مگر شهر بندرعباس کمبود زمین دارد که در فضای سبز بیمارستان شهید محمدی ، طرح عمرانی جدید اجرا می کنند.
سالاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز جنایت آمریکا در حمله موشکی به هواپیمای ایرباس مسافری ایران در مسیر بندرعباس دبی(12تیر 67)،خواستار توجه به ساخت یادمان شهدای ایرباس و باغ موزه شهدای 12تیر شد.
*فسخ قرارداد 300میلیارد ریالی
شورای شهر پس از نطق های پیش از دستور بواشه و سالاری در اولین دستور کار خود، به فسخ قرارداد 300میلیارد ریالی شهرداری بندرعباس برای خرید اتوبوس شهری از شرکت آکیا خودرو به دلیل عمل نکردن به تعهدات در مهلت قانونی و بستن قرارداد جدید با شرکت عقاب افشان رای مثبت داد.
بر اساس این مصوبه ، شهرداری می تواند با ترک تشریفات مناقصه، 50 دستگاه اتوبوس اسکانیا با استفاده از 300میلیارد ریال تسهیلات بانکی از شرکت عقاب افشان که پیش از این نیز برای خرید اتوبوس های BRT، طرف قرارداد شهرداری بوده، خریداری کند.
*حساب بانکی پیمانکاران باید در بانک های بندرعباس باشد
همچنین اعضای شورای شهر در مصوبه دیگری، شهرداری بندرعباس را ملزم کردند فقط با آن دسته از پیمانکاران و افراد حقیقی و حقوقی قرارداد ببندد که در بانک های بندرعباس حساب داشته باشند و ضمانتنامه های آنان نیز در بانک های بندرعباس صادر شده باشد.
هدف از این مصوبه کمک به افزایش نقدینگی و گردش مالی بانک های بندرعباس و تقویت اقتصاد شهری اعلام شده است.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.