به گزارش ایرنا بهروز اکرمی دوشنبه شب در آیین تکریم و معرفی سرپرست فرمانداری رودان رونق تولید و اشتغال را کلید پیشرفت و توسعه برشمرد و بر ضرورت همدلی، همراهی، همفکری، عزم و اراده همگانی جهت ایجاد و توسعه اشتغال مولد و پایدار و رونق تولید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
وی شناسایی مزایای نسبی را اصل مهم و اساسی جهت رونق اقتصادی و اشتغال پایدار دانست و بیان کرد: به فعل رساندن ظرفیت ها و مزیت های نسبی موجود؛ نیازمند رویکرد علمی و برنامه ریزی صحیح، اصولی و جامع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: رودان در بخش های مختلف نظیر صنعت، کشاورزی و گردشگری از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و باید تلاش شود این توانمندی ها شناسایی و به فعل برسد.
اکرمی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رییس دادگستری رودان درخصوص تعداد پرونده های وارد شده به دادگستری این شهرستان، گفت: طبق این گزارش از 14 تا 27 فروردین ماه امسال یک هزار و 200 فقره پرونده وارد دادگستری این شهرستان شده است.
وی یاد آور شد: این آمار بنده را نگران کرد؛ تشکیل این تعداد پرونده در رودان که قطب کشاورزی هرمزگان است، شایسته، زیبنده و قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه تشکیل این تعداد پرونده در 14 روز، بیانگر این است که کوتاهی و قصور صورت گرفته و با غصه خوردن، حرف و سخن مشکل حل نمی شود؛ راه برون رفت از مشکلات کنونی را نیازمند برنامه ریزی صحیح، اصولی و جامع، وحدت، همدلی، همراهی، عزم و اراده همگانی دانست.
وی اولویت اول و دوم استان در سال 97 را به ترتیب امنیت و اشتغال برشمرد و گفت: شاخص های امنیتی خوب و رضایت بخش است اما در حوزه اقتصادی مشکلات خاصی وجود دارد و نرخ بیکاری در هرمزگان بالاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: جای جای هرمزگان سرشار از مزیت های نسبی است؛ باید با رویکرد علمی و برنامه ریزی صحیح و اصولی این مزایا به فعل برسد.
اکرمی خاطرنشان کرد: ما وقت و فرصتی برای اشتباه کردن و بزرگ جلوه دادن مسائل فرعی نداریم، باید به مسائل اصلی مردم پرداخته شود و در این راستا از تمام ظرفیت ها برای برطرف کردن مشکلات و نارسایی های فراروی استان بهره برداری شود.
وی در ادامه افزود: بواسطه خون شهدا، ایثارگری رزمندگان اسلام، انقلاب و نظام، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، قدرت نظامی و حمایت های همه جانبه مردم از انقلاب و نظام؛ امروزه ایران اسلامی به یک قدرت در جهان بدل شده و هیچ قدرتی را یارای مقابله با ایران اسلامی نیست اما اگر مسئولان به وظایف خود به درستی عمل ننمایند؛ کشور با مشکل مواجه خواهد شد.
اکرمی با اشاره به برنامه های دولت در زمینه جذب سرمایه گذاران؛ بیان کرد: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران یکی از اولویت های استاندار هرمزگان است و فرمانداران را موظف کرده در این زمینه شخصا پیگیر کار سرمایه گذاران باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ادامه داد: مسوولان حق ندارند سرمایه گذاران و کارآفرینان را در پیچ و خم های اداری گرفتار کنند.
اکرمی بر لزوم و ضرورت همدلی، همراهی، همفکری، وحدت، انسجام، تعامل، عزم و اراده همگان اعم از مردم و مسوولان در راستای برطرف کردن مشکلات و رشد و توسعه همه جانبه شهرستان رودان تاکید کرد.
سرپرست فرمانداری رودان در این آئین، تلاش در راستای رونق و بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت مردم و ایجاد اشتغال پایدار را مهمترین اولویت و برنامه کاری خود در این شهرستان عنوان کرد.
فیصل ضرغامی همدلی و وحدت بین مردم و مسوولان را زمینه ساز رشد و توسعه دانست و بر لزوم و ضرورت همراهی، همفکری، انسجام، تعامل، عزم و اراده همگان اعم از مردم و مسوولان در راستای برطرف کردن مشکلات و رشد و توسعه همه جانبه شهرستان رودان تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان یک سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید می دانم و از هیچ تلاشی برای خدمت صادقانه، خالصانه و بی منت به مردم فروگذار نخواهم کرد.
دراین آیین که با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی برگزار شد ازخدمات احمد محمودی فرماندار سابق رودان قدر دانی و فیصل ضرغامی به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.