به گزارش ایرنا، یکی از پیشکسوتان عرصه تجارت هرمزگان عصر سه شنبه در مراسم رونمایی این کتاب با اشاره به نیاز نسل های آینده به تاریخچه تجارت گذشتگان، انتشار چنین کتاب هایی را خدمت به مردم این استان و کشور دانست.
محمدطیب نیکوکام ضمن تقدیر ازگردآوردنده کتاب 'یک قرن و نیم همراهی تجار' و انتشار آن توسط اتاق بازرگانی بندرعباس، از نشر تاریخچه و عملکرد تجارت پیشینیان به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های پیشکسوتان این استان نام برد.
این پیشکسوت عرصه تجارت با تاکید بر ضرورت انتقال تجربه به نسل های آینده خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی توانست با نشر این کتاب، بخشی از این رسالت را انجام دهد.
نیکوکام یادآورشد: هرچند با گذشت زمان روش های تجارت دستخوش تغییرات و پیشرفت های زیادی شده اما برخی از روش هایی که گذشتگان در عرصه تجاری این استان به ثبت رسانده اند همچنان کاربردی باقی خواهد ماند.
گردآورنده کتاب ' یک قرن و نیم همراهی تجار( تاریخچه اتاق بازرگانی بندرعباس) نیز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: گردآوری مطالب این کتاب از جمله اسناد و تصاویر آن در مدت 14ماه انجام شده است.
علی کمالی زاده خاطرنشان کرد: اسناد و تصاویر جمع آوری شده دراین کتاب مربوط به سال های 1223تا 1396هجری خورشیدی (173سال گذشته تاکنون) است.
دراسناد منتشره این کتاب، تاریخ تاسیس اتاق بازرگانی بندرعباس (اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی فعلی) سال 1311ذکر شده است.
کتاب یک قرن و نیم همراهی تجار؛ تاریخچه اتاق بازرگانی بندرعباس تالیف علی کمالی زاده در 516صفحه و تیراژ یکهزارو 200 نسخه، 550هزار ریال قیمت گذاری شده است.
6149/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.