به گزارش ایرنا، مردم قشم از پیر تا خردسال، زن و مرد، اهل سنت و شیعه، سرباز، مدیر، مسئول، رفتگر، دانشجو، دانش آموز، معلم، بازاری، خانه دار و دیگر قشرهای جامعه روز یکشنبه در میدان شهدای گمنام دور هم جمع شدند تا چهلمین سالگرد تولد انقلاب خود را جشن بگیرند.
شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن با شعارهایی از قبیل «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و غیر آن با عبور از میدان سعدی در بارگاه امامزاده «سید مظفر الدین» قشم تجمع کردند.
مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم گفت: امروز ملت ایران آرمان های انبیاء الهی را اجرا می کند و در این راه به تاسی از قرآن کریم از سرزنش هیچ سرزش کننده ای بیم ندارد.
حجت الاسلام سید یدالله شیرمردی افزود: امروز برخی کشورها به یمن، لیبی، بحرین و دیگر کشورها حمله می کنند و در آن تنش ایجاد می کنند و وقتی جمهوری اسلامی در حمایت از این کشورهای مظلوم موضع می گیرد و سخن می راند، ایران را عامل تنش معرفی می کنند.
وی ادامه داد: دشمنان به تعبیر خود ایران را محور شرارت نامیدند و قصد داشتند ریشه کشور را با توطئه های گوناگون خشک کنند اما ایران به جای رقص شمشیر با آنان و هدیه دادن کشتی خصوصی، در برابر آنها ایستادگی کرد.
شیرمردی تصریح کرد: استکبار کشور ایران را تحریم کرد تا مقابل خواسته های خود تسلیم کند اما این ملت با فرهنگ قرآن و سنت نبی اکرم(ص) تربیت شده است و با شعب ابیطالب بیگانه نیست.
وی افزود: ایران در شرایط تحریم به رشد خود ادامه داد و به یک قدرت تبدیل شد و اکنون دشمنان خود اعتراف می کنند که فرصت های مذاکره با جمهوری اسلامی را از دست دادند.
مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: این قرآن و فرهنگ قرآنی است که در جهان قدرت می گیرد و قدرت ملت ایران نیز ریشه در آموزه های این کتاب مقدس دارد اما در مقابل سران برخی کشورهای اسلامی بر خلاف نص صریح قرآن به دنبال جلب رضایت استکبار یهود و نصاراست.
وی ادامه داد: برخی کشورها با خرید سلاح برادر کشی را در منطقه دامن می زنند و با تقویت گروه های تروریستی مانند داعش از نظر تسلیحات، ثروت و اطلاعات وحدت مسمانان را نشانه گرفته اند.
شیرمردی گفت: امروز دوست و دشمن بداند شیعه هرگز طرفدار جنگ نیست و فقه شیعه اجازه شروع جنگ را منوط به حضور امام معصوم در بین مردم می داند و از این رو آغاز جنگ توسط شیعیان در زمان غیبت امام(عج) منتفی است.
وی افزود: اکثر مسلمانان جهان با یکدیگر متحد و بسیاری از اهل سنت محب اهل البیت(ع) هستند به طوری که بسیاری از زیارتگاه های امامزادگان مانند شاهچراغ(ع) در دوره اهل سنت به وجود امد که این امر نشانه ارادت اهل سنت به خاندان عصمت و طهارت در طول تاریخ است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخلی کشور اشاره و اذعان کرد: ایران قبل از انقلاب روزانه 6 میلیون بشکه نفت می فروخت و 30 میلیون نفر جمعیت داشت و امروز 2 میلیون بشکه نفت می فروشد و حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد؛ اما با این وجود کشور اداره می شود.
مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه جزیره قشم را یک جزیره طلایی دانست و اظهار داشت: مردم قشم باید قبل از دیگران برای شکوفایی آن بکوشند و مسئولان نیز با بسیج فنی حرفه ای و آموزش بومیان شهرستان نسبت به رفع بیکاری تلاش کنند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.