به گزارش ایرنا اسماء کریمی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ازاین مبلغ
100 میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال فراگیر و10میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه تامین شده است.
وی ادامه داد: هرمزگان دارای 155 آموزشگاه آزاد است که در سال جاری 9 هزار و 193 نفر را آموزش داده اند.
وی ادامه داد: هرمزگان دارای 13 مرکز دولتی است که 2 مرکز آن کوچک هستند و 11 هزار و 412 نفر را درسال جاری توسط 76 مربی آموزش داده اند که مجموع فراگیران مهارتی امسال مراکز دولتی و آزاد 20 هزار و 604 نفر می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان اضافه کرد: 207 نفر در قالب طرح فراگیری مهارت در محیط کار مشغول فراگیری مهارت هستند که در صورت رضایت بنگاه یا استادکار مهارت آموز در همان محل مشول به کار می شود.
کریمی ادامه داد: این طرح اهدافی همچون آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، کمک به بنگاه های فعال برای شناسایی و جذب نیروی کارمستعد و توانمند را پی گیری می کند.
کریمی بیان داشت: زمان آموزش برابر با زمان مندرج در استانداردهای آموزشی فنی و حرفه ای است و بیشترین مدت آموزش یک سال تعیین شده و مربی (استادکار) هنگام اجرای آموزش اجازه کاهش تعداد یا اخراج کارگران مشمول بیمه تامین اجتماعی نسبت به زمان شروع اجرای طرح را ندارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان اظهارداشت: سازمان فنی و حرفه ای مهارت آموز را در مدت یادگیری زیر پوشش بیمه مسئولیت مدنی مهارت آموزان قرار می دهد.
کریمی اضافه کرد: همچنین 230 نفر در 182 واحد مشغول فراگیری مهارت در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی هستند، همچنین 83 نفر در مراکز جوار دانشگاهی، سه هزار و 165 نفر در بخش روستایی مهارت آموزی کرده اند.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.