به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: مواد کشف شده شامل 58 تن و 11 کیلو تریاک، 7 تن و 586 کیلو حشیش ، 409 کیلو و 588 گرم هروئین و 108 کیلو و 834 گرم سایر مواد است.
وی با اشاره به متلاشی شدن 39 باند قاچاق مواد مخدر، افزود: درهمین مدت زمان 677 دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل و فعال در قاچاق مواد مخدر توقیف و 2 هزار و 968 قاچاقچی در سطح هرمزگان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اجرای طرح های پاکسازی محلات و نقاط آلوده استان در این مدت، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های پاکسازی 26 تن و 553 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.
ملکی از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روز تر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.