هوشنگ ملایی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرانا اشاره ای به تعداد چاه های یاد شده نکرد ولی یاد آور شد : دادن مجوز پروانه برای این گونه چاهها بصورت کلی وعمومی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: شهرستان جاسک ظرفیت ساخت 4سد دارد که ساخت سد گابریگ در فاصله 40کیلومتری رودخانه جگین توسط مجموعه قرارگاه سازندگی سپاه بزودی اجرایی می شود.
وی یاد آور شد : کار مطالعاتی رودخانه سدیج هم آغاز شده و در ردیف اجرایی قرار گرفته و با پایان کار دو سد گابریگ و سدیج مصارف نیازهای آبی منطقه در بخش های کشاورزی، صنعتی و شرب برای توسعه مکران با توجه به به نگاه ویژه مقام معظم به این منطقه بر طرف می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در پاسخ به این سئوال که کشاورزان زمین دشت جگین و یکدارکه از محاسبه آب بها و نداشتن کنتورگلایه دارند گفت: این افراد زمین وآب را بصورت غیر قانونی استفاده کرده و باعث بی نظمی شدند.
ملایی تصریح کرد: این افراد باید مجوز قانونی برای برداشت آب از سازمانهای ذی ربط ازجمله آب منطقه ای وجهاد کشاورزی دریافت و هزینه آب مصرفی هم پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: این کشاورزان پس از مشخص کردن وضعیت زمین خود و میزان مصرفی آب که ازطریق جهاد کشاورزی تایید می شود برابر مقدار مصرفی با نصب کنتور همکاری می شود.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار : حسن آتش زبان **انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.