به گزارش ایرنا ، محمد پور فخری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد هفت ماهه این اداره کل افزود: جا به جایی این محموله ها که بیشتر مواد معدنی ، مس ، مازوت و کانتینر بوده ، 16 درصد در همسنجی با سال گذشته رشد داشته است.
وی بیان داشت: چهار میلیون و 585 هزار تن از این کالاها در مبادی ایستگاه های گل گهر ، معدن گل گهر و بندرشهید رجایی بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.
مدیر کل راه آهن هرمزگان اظهار کرد: همچنین 6 میلیون و 724 هزار تن انواع کالا نیز در پالایشگاه ها ، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس (بارکو) ، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شد که رشد 15 درصدی نسبت به سال قبل نشان می دهد .
پور فخری اضافه کرد: در این مدت عملکرد بندر شهید رجایی پنج میلیون و 313 هزار و 16 تن کالا بود که رشد 32 درصدی حمل ریلی را داشته است.
وی گفت: امسال با توسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی سهم جابجایی بار توسط حمل ونقل ریلی نسبت به جاده 24 درصد محاسبه شده است.
این مسئول یاد آورشد: عملکرد راه آهن در زمینه تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در مدت هفت ماهه امسال ، به 57 هزار و 978 TEU و تُن کیلومتری مرزی نیز به چهار میلیارد و 332 میلیون و 711 هزار تن کیلومتر رسیده است.
تُن کیلومتر مرزی ، واحدی در راه آهن برای حمل بار در بین مرزهاست که به ازای هر تُن بار ریلی در هر کیلومتر محاسبه می شود.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.