دکتر عبدالجبار ذاکری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعدادی از سفره خانه های سنتی و پارک های سطح شهر که یکی از مکان های مناسب برای تفریح جوانان و اوقات فراغت خانواده ها به شمار می روند، با وجود بساطی های قلیان به محیطی نا امن تبدیل شده که تهدید بسیار جدی برای سلامت جامعه محسوب می شود.
وی بیان داشت: مراکزی که به اخطارهای قبلی جهت جمع آوری ادوات قلیان و عرضه آن توجه نداشته اند، در چارچوب قانون پلمب و جهت اعمال مجازات قضایی به دادسرا معرفی می شوند.
ذاکری تصریح کرد: موضوع قلیان یکی از محورهای اصلی مورد توجه بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بندرعباس قرار دارد و در همین راستا نیز نظارت ها و برخورد با مراکز عرضه قلیان در چارچوب قانون تشدید شده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: به تمام مراکز عرضه مواد دخانی اعلام می گردد که نسبت به جمع آوری ادوات قلیان اقدام و از عرضه آن در محل کسب خود خودداری کنند تا مجازات های اعمال شده در قانون شامل آنها نشود.
یکی از معضل ها در شهر بندرعباس هم چون برخی دیگر از شهرها، عرضه قلیان در مراکز تفریحی، سفره خانه ها، رستوان ها و در نوار ساحلی این شهر است که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همواره تاکید بسیاری برای برخورد با این مساله با همکاری دیگر ارگان های مرتبط از جمله شهرداری و نیروی انتظامی دارد.
در دو سال اخیر اقدام های خوبی در این راستا انجام شده و عرضه قلیان تا حدودی کاهش یافته ، اما این معضل بهداشتی همچنان در بندرعباس وجود دارد و بهداشت محیط بندرعباس این بار با جدیت بیشتری برای برخورد با مراکز عرضه این گونه مواد دخانی با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی وارد شده است.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.