به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل هرمزگان ، ناصر کریمی نیا با تسلیت به خانواده های داغدار حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگان در سفر به داراب فارس افزود: اداره حمل و نقل استان هرمزگان هیچ نقشی در انتخاب راننده و اتوبوس نداشته و این در صورتی است که شهرستان میناب خود دارای ناوگان مسافر بری بوده است.
وی بیان داشت: هم اکنون که این حادثه پیش آمده ، اداره کل حمل و نقل استان هرمزگان را مقصر جلوه دادند در صورتی که سود و فایده آن را به استان های دیگر می رسانند.
کریمی نیا اظهار کرد: متاسفانه تمامی سفرهای اردویی هرمزگان بدون هماهنگی با این شرکت حمل و نقلی صورت می گیرد و امیدوارم تمامی مسئولان استانی که قصد برگزاری چنین اردوها و اعزام به استان های سراسر کشور دارند با این انجمن مکاتبه و قراردادی منعقد نمایند تا از رانندگان خبره و اتوبوس های VIP جهت رقم زدن سفری امن و ایمن به ارائه خدمات بپردازیم.
نائب رئیس انجمن صنفی شرکت ها و موسسه های حمل و نقل مسافر بری شهرستان بندرعباس نیز گفت: متاسفانه در انجام سفر اخیر دانش آموزان هرمزگانی به داراب فارس ، متولیان این امر هیچ گونه مراجعه ای به هیچکدام از مسئولان بخش حمل و نقل مسافر بری استان نداشته اند.
عبدالمجید افندی از متولیانی که از ظرفیت ناوگان شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان استفاده نکرده اند ، گلایه کرد و گفت: چرا از استان های همجوار اقدام به تهیه اتوبوس و دعوت از راننده کرده اند.
وی بیان داشت: حدود 10 سال است که با حمایت اداره کل حمل و نقل استان هرمزگان بیشتر ناوگان های اتوبوسی و مسافر بری نوسازی شده و ظرفیت بسیار مطلوبی بویژه در مسیر بندرعباس به استان فارس موجود است ، بطوری که در طول شبانه روز افزون بر20 دستگاه اتوبوس با مدل های بالا (اتوبوس های VIP ) درمسیر یاد شده تردد می نمایند .
این مسئول ضمن انتقاد از مسئولان برگزار کننده این اردو گفت: هیچ کدام از مسئولان این امر به پایانه مسافر بری بندرعباس جهت هماهنگی برای انعقاد قرار داد یا انتخاب راننده مراجعه نکرده اند.
افندی با اشاره به اینکه 97 درصد حمل و نقل کشور توسط بخش خصوصی انجام می پذیرد، گفت: در این راستا بخش حمل و نقل مسافر در استان هرمزگان با نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سال های متمادی اقدام به اعزام نیروهای مردمی با حجم گسترده به تعداد چهار هزار نفر و 10 هزار نفر از سراسر استان به مرقد امام خمینی(ره) و ستاد اربعین حسینی می کرد.
وی گفت: با توجه به هماهنگی های لازم و برنامه ریزی های صورت گرفته ، کوچک ترین مشکلی برای مسافران که همگی به صورت رفت و برگشت انجام گرفته ، پیش نیامده و این کارنامه درخشان برای این صنف در تمام اعزام ها به ثبت رسیده است.
نائب رئیس انجمن صنفی شرکت ها وموسسه های حمل و نقل مسافر بری شهرستان بندرعباس افزود: چرا متولیان برگزار کننده اردوی دانش آموزی اقدام به تهیه اتوبوس و راننده از استان همجوار (استان فارس) کرده اند و حتی با مسئولان حمل و نقلی هرمزگان مراجعه حضوری و تلفنی جهت دریافت صورت وضعیت نکرده اند و این کار را به راننده به عنوان نماینده واگذار کرده اند.
افندی با اشاره به اینکه زمان مراجعه راننده و یک نفر دیگر جهت دریافت صورت وضعیت، راننده حتی اسامی مسافران خود را نداشته که به درستی در صورت وضعیت درج نماید ، گفت: شرکت مسافر بری بندرعباس به درستی کار خود را انجام داده و پس از احراز شرایط لازم برای سفر و بررسی و کنترل ایمنی اتوبوس و مدارک های مورد نیاز رانندگان اقدام به صدور صورت وضعیت برای 32 نفر مسافر نموده، در حالی که در زمان سانحه تعداد مسافران 44 نفر بودند.
وی ابراز داشت: اگر این شرکت که در ساعت 22.30 اقدام به صدور صورت وضعیت نمی کرد به طور قطع با حجمه ای از اعتراض که چرا کار متولیان برگزار کننده اردو را شرکت های مستقر در پایانه مسافر بری بندرعباس انجام نداده است، مواجهه می شدیم .
افندی در پایان این گزارش اظهار کرد که آمادگی لازم به منظور تامین سفر ایمن به اداراتی که برگزار کننده اردوهای زیارتی، سیاحتی و علمی هستند، تخفیف قابل توجهی بدهیم تا شاهد این چنین حادثه تلخ و ناگوار نباشیم .
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان ساعت سه و 59 دقیقه بامداد جمعه 10 شهریور در شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز روی داد که در این حادثه هفت دانش آموز، یک مربی و مالک اتوبوس جان باختند و 34 نفر نیز مصدوم شدند.
علت این حادثه براساس اعلام پلیس راهور خواب آلودگی راننده عنوان شده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده *انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.