به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، جاسم جادری در سفر به ایتالیا و دیدار با استاندار پولیا در این کشور گفت : با نگاهی به تاریخ ایران و ایتالیا در می یابیم که روابط خوبی بین این 2 کشور به لحاظ ساحلی بودن و تجارت و دسترسی به مسیریایی دریایی برقرار بوده است.
وی اظهار داشت : بواسطه وجود ظرفیت های مناسب درحوزه گردشگری ایران وایتالیا ، دو کشور می توانند دراین حوزه تعامل وهمکاری بیشتری داشته باشند.
جادری بیان داشت: استان هرمزگان و شهر بندرعباس با توجه به ساحلی بودن و از نظر بندرگاهی و تجارت و دسترسی به مسیرهای دریایی تشابه زیادی با استان پولیا و بندرباری در این استان دارد و می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذار و گردشگر باشد.
استاندار هرمزگان اظهارکرد: این استان همانند سایر استان های ایران، تاثیر زیادی از برجام پذیرفته، به نحوی که در ماه‌های اخیر شاهد علاقه مندی سرمایه گذاران کشورهای مختلف و تحقق برخی سرمایه‌ گذاری‌ های خارجی در هرمزگان بودیم.
جادری خاطرنشان کرد: همچنین این استان به قراردادهایی که منجر به ایجاد سرمایه‌ گذاری مشترک در بخش های مختلف بین 2 استان هرمزگان و پولیا شود، استقبال می کند.
وی با استقبال از عقد قرارداد خواهرخواندگی بین بندر باری و بندرعباس، یادآور شد: علاقه زیادی بین مسئولان 2 استان برای افزایش ارتباطات رقم خورده است.
استاندار پولیا هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات عالی رتبه مدیران هرمزگان به این استان گفت: 2 استان هرمزگان و پولیا می توانند تعامل و همکاری های مناسبی داشته باشند.
میکله امیلیانو ادامه داد: صنعت گردشگری، انتقال تکنولوژی های پیشرفته، علم و تبادل دانشجو عرصه های مناسبی برای همکاری میان 2 استان است.
استاندار پولیا اضافه کرد: کشور ایتالیا همواره مبادلات اقتصادی بسیار خوب و همکاری های نزدیکی با ایران داشته است و علاقه مندیم از طریق 2 استان پولیا و هرمزگان این همکاری ها توسعه یابد.
استاندار هرمزگان در راس هیاتی از مدیران استان برای توسعه همکاری ها با استان پولیا و بندرباری و امضای پیوند خواهرخواندگی بین 2 استان به کشور ایتالیا سفر کرده است.
پولیا استانی در جنوب شرقی ایتالیا است که از سمت شرق با دریای آدریاتیک، از جنوب شرقی با دریای یونان، از جنوب با خلیج تارانتو، از شمال با مولیسه، از غرب با کامپانیا و از جنوب غربی با باسیلیکاتا هم مرز است.
در قسمت جنوبی این استان شبه‌ جزیره‌ای به نام سالنتو وجود دارد. شهر بندر باری مرکز استان پولیا است.
7195/6048 /1484
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.