به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس اسدپور چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: در یک سال گذشته در مجموع 80 هزار تن و 891 کیلوگرم انواع محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری شده است.
وی افزود: این محصولات عمدتا شامل گندم، کلزا، گوجه فرنگی و خرما به ارزش بیش از 880 میلیارد ریال بوده که به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان هرمزگانی خریداری و در بازارهای داخل و خارج استان به فروش رسیده است.
اسدپور هدف از خرید توافقی را کمک به کشاورزان و دامداران در بازاریابی و بازاررسانی محصولات، جلوگیری از زیان دولت از طریق کاهش دامنه خریدهای تضمینی و کم کردن فاصله تولید به مصرف عنوان کرد.
این مقام مسئول بیان داشت: یکی از رویکردهای تعاون روستایی، رسیدگی به اقتصاد روستایی بوده که با اجرای طرح خرید تضمینی و توافقی این امر انجام شده است.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان تصریح کرد: این سازمان سال گذشته 126 میلیون لیتر مواد سوختی شامل نفت گاز، نفت سفید و بنزین نیز در بین روستائیان این استان توزیع کرده است.
وی با بیان اینکه تعاون روستایی می‌تواند در حذف واسطه‌ها و رساندن کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نقش مؤثری را ایفا کند، اظهار داشت: راهبرد اصلی تعاونی روستایی و کشاورزی توزیع کالاهای اساسی در مناطق محروم برای رفاه حال روستائیان واقشار آسیب‌پذیر است.
لازم به ذکر است ، بیش از 135 هزار نفر عضو 140 تشکل و تعاونی روستایی استان هرمزگان هستند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.