به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، علیرضا دشتانی چهارشنبه در دیدار با هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس اظهار داشت: با وصل شدن بندر تیاب به سامانه جامع گمرکی و خرید باسکول علاوه بر اشتعالزایی ،اقتصاد نیز در این منطقه رونق می یابد .
وی افزود: سامانه جامع امور گمرکی به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای گمرک در دولت تدبیر و امید، تحولی بزرگ ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: یکی از مزیت های مهم این سامانه ارتباط سیستمی گمرک با دستگاههای مرتبط با امر تجارت و حذف مکاتبه های کاغذی است.
دشتانی خاطرنشان کرد: امسال سال خوبی برای فعالان اقتصادی خواهد بود و ما به نوبه خود کمک خواهیم کرد که موانع و مشکلات سد راه فعالان اقتصادی رفع شود.
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در این نشست گفت: بندر تیاب با وجود 500 فروند لنج تجاری به گمرکی پویا و فعال نیاز دارد.
حسن روحانی بیان داشت:این در حالی است که بندر تیاب با وجود این حجم ظرفیت تنها یک دفتر گمرکی دارد که جوابگوی نیاز منطقه نیست.
روحانی ادامه داد: مشکلاتی نظیر نبود انبار، باسکول، مشکلات تخلیه و بارگیری و بسیاری از مشکلات دیگر انگیزه کار را در میان تاجران بومی کمرنگ کرده است.
وی اضافه کرد: تجارت دریایی جزئی از پیشینه مردم هرمزگان است و بها دادن به علائق تجاری مردم این استان باید برای مسئولان مهم و اولویت دار باشد.
در پایان این نشست هر یک از اعضای هیات رییسه و هیات نمایندگان به بیان مشکلات و نظرات خود در رابطه با شکوفا شدن اقتصاد استان پرداختند.
بندرتیاب از توابع بخش مرکزی میناب با چهار هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری شهر میناب قرار دارد و ماهانه 20 لنج در خور تیاب رفت و آمد می کنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.