به گزارش ایرنا الله مراد عفیفی پور چهارشنبه در آیین آغاز بکار ستاد تسهیلات سفرهای دریایی هرمزگان در بندرشهید حقانی اظهار داشت: هیچ نوع نظارتی برشناورهای غیر مجاز وجود نداشته که این امر ایمنی استفاده کنندگان را با چالش روبه رو خواهد کرد.
وی ادامه داد: بنادر و دریانوردی هرمزگان نسبت به شناسایی این شناورها اقدام و از فعالیت آنها جلوگیری می کند و سایر دستگاه های مسئول هم باید در این خصوص وظایف خود را انجام دهند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: موارد ایمنی در شناورهایی که در بنادر و اسکله های مجاز تردد می کنند در طول سال مورد کنترل و بازرسی قرار داشته که این امر امنیت سفرهای دریایی را در این محل ها و شناورها تضمین می کند.
عفیفی پور افزود: بروشورهای راهنما و معرفی کننده بنادر مسافری مجاز و ظرفیت های دریایی هرمزگان است در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.
وی اشاره کرد: 118 فروند شناور مسافری و خودرویی با 6 هزار و 951 صندلی و ظرفیت حمل 2 هزار و 480 خودرو در 14 مسیر دریایی خدمات خود را به مسافران و گردشگران دریایی ارائه می کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: شناورهای یاد شده شامل 50 فروند شناور مسافری، 28 فروند شناور خدماتی و 18 شناور همیار ناجی است که خدمات خود را از 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می کنند.
عفیفی پور ابراز داشت: 14 ایستگاه غواصی در بنادر برای ارائه خدمات در زمان نیاز استقرار یافته که امید می رود نیاز به فعالیا آنها نباشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص پیش بینی های صورت گرفته برای شرایط نامساعد جوی ابراز داشت: تمهیدهای لازم در این خصوص اندیشیده شده و علاوه بر آن مسافران می توانند با مراجعه به سایت دریاسفر وبنادر و دریانوردی هرمزگان آخرین وضعیت و پیش بینی جوی را مشاهده کرده و سفر خود را برمنبای آن برنامه ریزی کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی یادآور شد: همچنین با توجه به پیش بینی های صورت گرفته احتمال بسته شدن بنادر مسافری در برخی از ساعت ها وجود دارد.
3219/648
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.