به گزارش ایرنا امید ذاکری چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری اظهار داشت: ارزش ریالی هرمنطقه با منطقه ای دیگر متفاوت بوده و قیمت هکتاری 18 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان بسته به شرایط جغرافیایی متفاوت است.
وی ادامه داد: در این خصوص نقاط بحرانی را شناسایی شده ، فعالیت های پیشگیرانه به مرحله اجرا گذاشته شده و گشت ها و نیروهای این اداره کل به صورت مستمر در حال آماده باش و فعالیت قرار دارند.
مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 450 میلیون متر مکعب آب توسط هفت هزار و 400 سازه آبخیز داری استحصال می شود.
ذاکری با بیان اینکه 70 درصد گنبدهای نمکی کشور در هرمزگان قرار دارند ، اضافه کرد: پیشنهاد شده 70 میلیارد تومان در برنامه ششم توسعه برای اجرای طرح های آبخیز داری در بالادست این گنبدها جهت کنترال روان آب ها اختصاص یابد تا آب های سطحی پیش از شور شدن در سازه های آبخیزداری ذخیره شود.
وی خاطر نشان کرد: این سازه ها می توانند برای کاهش اثرهای خشکسالی های 17 ساله و همچنین جلوگیری از بروز سیلاب مفید و موثر باشند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری هرمزگان با اشاره به هفته درختکاری ابراز داشت: 111 هزار اصله نهال برای درختکاری در این هفته بین مردم استان توزیع می شود.
3219 /6048
خبرنگار : عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.