سعیده کریمی روزپنجشنبه با اعلام این خبر افزود: این نرم افزار آموزشی توسط «یونس نورالدینی» دانش آموز پایه یازدهم تجربی دبیرستان طالقانی میناب و با همکاری دبیران، کارکنان و سایر دانش آموزان این آموزشگاه، تولید شده است.
وی بیان داشت: این نرم افزار تولید شده قابلیت بارگزاری فیلم‌های تدریس شده درس ها، عکس، جزوه و نمونه سوال ها را دارد.
مدیر آموزش وپرورش میناب اظهارداشت: دانش آموزان در سطح کشور می توانند با نصب این نرم افزار از محتویات آن بهره مند شوند و تا ۲ روز آینده قابلیت آنلاین به صورت الکترونیکی نیز بروز رسانی خواهدشد.
کریمی گفت: دانش آموزان در برنامه مشخص و ساعت تعیین شده با دبیران خود ارتباط خواهند داشت. 
دبیرستان آیت الله طالقانی از آموزشگاه های باسابقه شهرستان میناب با۱۳۰ نفر دانش آموز زبانزد در اجرای برنامه ها و طرح های علمی و پژوهشی است.
به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و از سوی وزارت بهداشت ودرمان تمامی مدرسه های  هرمزگان از پنجم اسفند جاری تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده است.
  معلمان و دبیران نیز از طریق گروه های واتساپی وفضای مجازی و همچینن شبکه آموزش تلویزیونی نکات آموزشی را به دانش آموزان ارایه می دهند و این روند همچنان ادامه دارد.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، درحال حاضر ۳۹۳ مورد ناشی از بیماری حاد تنفسی از شروع خطر اپیدمی تاکنون در هرمزگان بستری هستند که از این تعداد ۱۷۳ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری انجام شده ‌ واز  بستری ها تا کنون ۲۹۲ نفر ترخیص شده‌اند.
از ۱۷۳ نفر مشکوک، نمونه ۸۵ نفر از بیماران منفی و ۱۴ مورد تاکنون مثبت بوده است که ۲ نفر (یک مرد و یک زن) جان خود را از دست دادند.
شهرستان میناب در ۹۰کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.