«جایزه بنیاد البرز با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور محسوب می‌شود.»
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گفت:سیده کیانا قریشی از مدرسه فرزانگان ناحیه یک بندرعباس، فاطمه جابری مدرسه نمونه رشد ناحیه یک بندرعباس وسمانه خاوند مدرسه اندیشه –دولاب از منطقه شهاب قشم از دانش آموزان دریافت کننده جایزه بنیاد البرز هستند.
محمد قویدل روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا از افتخارات وسابقه علمی این دانش آموزان افزود: قریشی عضو پژوهش سرای ناحیه یک بندرعباس، دارنده مدال طلای المپیاد نانو، دارنده رتبه نخست مسابقات ملی توانمند و پژوهشگر برتر کشوری سال تحصیلی۹۸-۹۷، جابری عضو پژوهش سرای ناحیه یک بندرعباس، دارنده مدال طلای جشنواره بین المللی علوم و تکنولوژی نوین۲۰۱۹ امارات و رتبه سوم در بخش سمینار علمی جشنواره ابن سینا و خاوند عضو پژوهش سرای منطقه شهاب دارنده رتبه دوم کشوری در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی رشته بازارچه های کار و فناوری است.
 از بین شرکت کنندگان درسطح کشوری، در مرحله نخست۲۸۰ نفر و در مرحله دوم ۱۶۰ نفر انتخاب شدند و در نهایت براساس شاخص ها و امتیازات مربوطه، ۵۷ نفر حائز رتبه علمی برای دریافت جایزه بنیاد البرز شدند.
 همایش دانش‌آموزی پنجاه وهفتمین سال جایزه بنیاد البرز در هتل ارم تهران برگزار شد و از ۵۷ دانش‌آموز برتر مرحله نهایی کشوری تجلیل شد.
 برگزیدگان شامل ۲۸ دانش‌آموز از متوسطه اول و ۲۹ دانش‌آموز از متوسطه دوم بودند که به هر کدام مبلغ ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر اهدا شد.
 بنیاد فرهنگی  البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی توسط مرحوم حسینعلی البرز که از چهره‌های ماندگار وقف علمی در کشور و عضو نخستین هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف بود، با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و همچنین تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی تأسیس  و وقف شده است.
۲۲ منطقه آموزشی استان هرمزگان دارای پژوهش‌سرای دانش آموزی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.