معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: درمجموع ۱۱۰هزار منطقه آموزشی در مناطق آموزشی یادشده وجود دارد که ۱۰۳ هزار و ۴۱۳ مدرسه هنوز زیر پوشش نماد نیستند.

علیرضا کاظمی روز سه شنبه درنشست کمیته تخصصی فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر استان هرمزگان افزود: سیکل طرح نماد مانند یه بسته کامل است که اگر به خوبی انجام نشود تمام هزینه‌ها را دور ریخته‌ایم.

۷۵۰ مرکز هسته مشاوره در مدارس به سامانه نماد وصل می‌شوند

وی ادامه داد: می‌توان با ساختارسازی، نمادسازی، تولید محتوا وتمهید مقدمات به طرح نوپای نماد عمق ومعنای بیشتری بخشید و با تلاش و خردجمعی به سمتی پیش برویم تا مسیر اثربخشی بهتر و مطلوب تر طرح درجامعه را پیدا کنیم.

به گفته معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، ۷۵۰ مرکز هسته مشاوره در مدارس به سامانه نماد وصل می‌شوند تا دانش آموزان با نشان اورژانسی را شناسایی وثبت کرده و ضمن ارائه خدمات افراد درمعرض آسیب در اولویت گیرند.

کاظمی با تاکید بر راه اندازی میز خدمت طرح نماد در مناطق آموزشی نیز اظهارداشت: در راستای طرح نماد، ۱۳ هزار ارجاع در سال گذشته به دستگاه‌های مربوطه داشته‌ایم اما هیچ اطلاعی در خصوص درمان یا حل مشکل آنها در اختیار ما نیست.

وی در این رابطه بر تهیه بانک اطلاعاتی جامع تاکید کرد و ابرازداشت: نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم بلکه برنامه‌ریزی‌ها باید با تمرکز بر منابع، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استانی باشد.

آموزش وپرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیست

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتباراتی که به آموزش وپرورش تزریق می‌شود، نمی‌توان به تنهایی کار فرهنگی، پیشگیری و مبارزه با آسیب‌ها همچون مواد مخدر را انجام داد، بلکه همه دستگاه‌ها باید در کنار آموزش و پرورش باشند.

کاظمی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش خوب کار کند می‌تواند آینده خوبی برای جامعه رقم بخورد و سهم درمان و مبارزه به مرور زمان کاهش می یابد.

وی اظهارداشت: به همان اندازه که دستگاه آموزش وپرورش ممکن است از آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر متضرر شود، به دیگر دستگاه‌ها نیز آسیب وارد می‌شود که نیاز است با همفکری در مسیر پیشگیری از آسیب‌ها گام برداریم.

راهبرد باید کار فرهنگی باشد

کاظمی با بیان اینکه نهاد آموزش وپرورش به تنهایی نمی‌تواند بار معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را به دوش بکشد، یادآورشد: حدود ۴۰ سال در حوزه مبارزه با مواد مخدر کار و تلاش شده که تاکنون هزینه تمامی دستگاه‌ها را نیروی انتظامی داده است.

وی به استناد گفته‌های کارشناسان و متخصان درمان، اضافه کرد: درمان قطعی مواد مخدر سخت و زمان‌بر است، چون با ایجاد شرایط مشابه ومسائل گوناگون دوباره رجوع به مواد مخدر می‌کند بنابراین ضمن کارکردن در حوزه درمان در راستای کاهش سهم مبارزه و درمان، باید راهبرد اصلی ما تمرکز بر کار فرهنگی و پیشگیری باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.