علیرضا صفا ایسینی روز چهارشنبه درهمین زمینه افزود: پیرو اخطاریه هواشناسیچهارم آبان ماه جاری از اداره کل شیلات و بنادر و دریانوردی هرمزگان خواسته تردد شناورهای تجاری و صیادی در محدوده فعالیت توفان دریایی کیار را منع کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این اخطاریه از سه شنبه ۷ تا ۱۰ آبان ماه با فعالیت توفان حاره ای کیار بر روی دریای عرب، شرایط دریای عمان، سواحل شرقی هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواج و متلاطم با افزایش ارتفاع موج بین یک و نیم تا سه و نیم متر و با احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: توفان حاره‌ای کیار در موقعیت جغرافیایی ۱۹Nو ۶۳E روی دریای عرب است و مسیر این توفان به موازات سواحل شرقی کشور عمان پیش‌بینی می‌شود، سرعت وزش باد در محل فعالیت این طوفان برای روز گذشته ۲۰۰ و گاهی ۲۷۰ کیلومتر برساعت پیش بینی می‌شد، این طوفان سبب مواج شدن دریای عمان خواهد شد.

سازمان هواشناسی درباره مخاطرات این توفان و ارتفاع موج در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را افزایش ارتفاع موج بین ۲/۵ تا ۳/۵ گاهی بیش از ۳/۵ متر، پنجشنبه افزایش افزایش ارتفاع موج  ۲ تا ۲/۵ متر و جمعه افزایش ارتفاع موج بین ۱/۵ تا ۲ متر اعلام کرد. 

همچنین منطقه اثر این توفان را دریای عمان، سواحل استان سیستان و بلوچستان و سواحل شرقی هرمزگان اعلام کرد موجب مواج و متلاطم‌شدن دریای عمان و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی می‌شود. 

سازمان هواشناسی توصیه کرده قایق‌های صیادی، تفریحی و شناورهای سبک و نیمه‌سنگین در دریای عمان تردد نکنند و قایق‌های صیادی و شناورها به مکان‌های امن منتقل شوند، همچنین شناورهای تجاری و صیادی از تردد در محدوده فعالیت طوفان خودداری کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.