نرخ مشارکت اقتصادی یکی از متغیرهای مهم در ارزیابی جمعیت شاغل و بیکار است و این شاخص در واقع مجموع جمعیت شاغل و بیکار یک جامعه را در برمی‌گیرد.

نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور پارسال ۴۰.۵ درصد بود و نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۰.۴ درصد داشت.

استاندار هرمزگان دوشنبه در نشست با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اظهار داشت: بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی در استان نشان از آن دارد که امید بسیاری به یافتن کار در این استان وجود دارد و افراد جویای کار از مناطق مختلف به این استان مراجعه می‌کنند.

فریدون همتی تصریح کرد: هرمزگان توانمندی بسیاری برای ایجاد اشتغال و تولید دارد و دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر می‌توانند اقدامات بزرگ اقتصادی را در این استان رقم بزنند.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا روند سرمایه‌گذاری در استان تسهیل و صدور مجوزها سرعت یابد.

وی بیان داشت: در همین راستا از اتاق بازرگانی نیز می‌خواهیم تا برای تشویق افراد توانمند به سرمایه‌گذاری در استان اقدام کند.

همتی ادامه داد: اتاق بازرگانی هرمزگان باید با شناخت از همه ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری هرمزگان برنامه‌های مناسبی را در این حوزه ارائه دهد و ما نیز این برنامه‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

 استاندار هرمزگان تاکید کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در هرمزگان، اتاق بازرگانی این استان باید در کشور سرآمد باشد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان مسیر فعالیت را برای تمامی فعالان حوزه اقتصادی، بازرگانی و تجاری استان تسهیل کند و وقت و انرژی خود را برای ارائه خدمات به همه اعضای این اتاق و فعالان اقتصادی به کار بگیرد.

تقویت و گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس و بهره مندی از ظرفیت‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به منظور حل مشکلات از جمله دیگر موارد مورد تاکید استاندار هرمزگان در این نشست بود.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست گفت: طی دو سال اخیر در سراسر مناطق ساحلی استان ، بنادر مختلف جهت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی فعال شده‌اند و شرایط برای تجارت کالا فراهم است.

وی اضافه کرد: آیین نامه تجارت کالای ملوانی توانست گشایش بسیاری را در استان ایجاد و موجب فعال شدن بازارچه‌های ملوانی شود و در کنار آن اقدامات بسیاری برای روان سازی مبادلات کالا از طریق گمرکات و بنادر استان صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: این استان مملو و ظرفیت های متعدد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات و تجارت است و اتاق بازرگانی برای فعال شدن افراد توانمند در این حوزه‌ها باید اقدامات خوبی صورت دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.