فرماندار بندرخمیر گفت: بندرخمیر یکی از شهرستان‌های درحال توسعه هرمزگان است که باتوجه به رشد و افزایش جمعیت و همچنین وجود صنایع بویژه در محدوده مرکز نیاز به احداث مخزن ذخیره آب است.
میرهاشم خواستار روز سه شنبه در نشست با معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در این راستا لازم است آب وفاضلاب استان مطالعات لازم در زمینه جانمایی و احداث مخزن آب را انجام دهد.
وی با اشاره به طرح تامین آب شرب منطقه کشار بندرخمیر گفت: تامین آب شرب یکی از مطالبات جدی ساکنان روستاهای این منطقه در سال‌های گذشته بوده، که با پیگیری‌های انجام شده چاه آب تنگ سنگر در هفته دولت وارد مدار و به مجتمع آب کشار افزوده می‌شود.
فرماندار بندرخمیر ابرازداشت: با بهره برداری از آب چاه تنگ سنگر، بخش زیادی از مشکلات آب روستاهای منطقه کشار رفع می‌شود.

وی  ادامه داد: اصلاح و بازسازی ایستگاه پمپاژ درگور و طراحی ۲ پمپ و الکتروموتور مجزا برای روستاهای درگور، کسه، آل درویش و آرابی از دیگر طرح‌هایی حوزه آب بندرخمیر است که درهفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی درخصوص انتقال آب به محله پل انگور نیز گفت: طبق توافق‌های انجام شده، لوله گذاری ۲ کیلومتر خط انتقال آب به محله پل انگور در بندرپل با مشارکت شهرداری و آب وفاضلاب شهری بندرخمیر از اوایل شهریورماه سالجاری آغاز می‌شود.
این مسوول همچنین به انتقال آب به روستاهای گوین و رویدر بندرخمیر اشاره کرد و اظهارداشت: طرح مطالعات انتقال آب به روستاهای گوین و رودبار از طریق چاه آب در مسیر کهورستان به رویدر انجام شده که امیدواریم در نیمه دوم سالجاری به بهره برداری برسد.
فرماندار خمیر ادامه داد: اصلاح ایستگاه پمپاژ پارک ۲۲ بهمن بندرخمیر برای انتقال آب به شهرک صنعتی این شهر و روستای چاه دراز از توابع شهرستان بندرلنگه از دیگر طرح های بخش آب و فاضلاب است که با مشارکت شهرک صنعتی و آبفای شهرستان انجام می‌شود.
وی درپایان یادآور شد: با احداث این طرح‌ها، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم بندرخمیر در حوزه آب و فاضلاب رفع می‌شود.
شهرستان بندرخمیر با ۵۶ هزار و ۱۴۸ نفر جمعیت در ۱۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
۷۱۹۵/۶۰۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.