نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: ما امروز باید در برابر رسوایی حقوق بشر غرب اندیشه حقوق بشر اسلامی را مطرح کرده و جنایت‌های غربی‌ها را افشاگری کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، اظهار کرد: تقوا جامعه را در برابر بسیاری مشکلاتی که امروز دامن‌گیر ماست مصونیت می‌بخشد.

وی افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی که امروز جامعه ما را مورد تهدید قرار می‌دهد شایعه است، شایعه یکی از بیماری‌هایی است که از ناحیه دشمن تعبیر به جنگ روانی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: دشمن جنگ روانی خود را از طریق انتشار شایعات دنبال می‌کند و اگر جامعه تحت تأثیر شایعه قرار گیرد دستمایه سوءاستفاده دشمنان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه نوک پیکان شایعه جامعه ایمانی است، عنوان کرد: کسانی که دوست دارند فحشا و منکرات را در جامعه شیوع دهند،  جریمه‌شان عذاب دردناکی است که خداوند متعال در دنیا و آخرت نصیبشان می‌کند، شایعه‌ساز و شایعه‌پراکن باید بداند که نمی‌میرند تا خود مبتلا به بلیه ای که ایجاد کرده شود.

وی خاطرنشان کرد: در اقوام گذشته قبل از اسلام جامعه جرائم سنگینی برای شایعه در نظر گرفته بود و حکم اعدام برای شایعه گران در نظر می‌گرفتند، امروز نیز شایعه در جامعه اسلامی می‌تواند مضرات زیادی داشته باشد و امر قبیحی است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد:  اولین گروه شایعه‌سازان منافقین هستند، کلیپ‌هایی از سازمان منافقین درز کرده و نشان می‌دهد پیروپاتال‌هایی که از اعضای گذشته این گروه بوده‌اند در آلبانی جمع شده‌اند و امکانات در اختیاراتشان قرار داده‌شده تا شایعه بسازند و افراد جاهل و عوام‌فریب نیز شایعه را در جامعه دست‌به‌دست می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: گروه دوم شایعه‌سازان انسان‌های حقیر و کوچک هستند که از برجستگی‌های دیگران احساس حقارت می‌کنند، اگر ببینند کسی موفقیتی به دست آورده حس حقارتشان را با شایعه‌سازی تعدیل می‌کنند.

وی بیان کرد: گروه سوم شایعه‌سازان اراذل‌واوباش هستند، بیماردلانی که از بیماری روحی و معنوی رنج می‌برند و لذت می‌برند فضای جامعه را موشش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: یکی دیگر از گروه‌های شایعه‌ساز یهودیان هستند و امروز رژیم صهیونیستی تبدیل به کارخانه تولید شایعات شده و رسانه‌های امپراتوری هالیوود دست یهودیان است، چه در عرصه سینما و چه در عرصه رسانه، رسانه‌های دیداری شنیداری و نوشتاری دست این رژیم منحوس است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد: گروه دیگری که دست به شایعه‌پراکنی می‌زنند افراد معیوبی هستند که چون خودشان عیب دارند و عیوبشان افشا شده دوست دارند به دیگران هم انگ عیب بزنند و برای مصونیت خود این کار را می‌کنند تا زشتی‌ها را در جامعه گسترش دهند، جامعه هم‌رنگ خودشان شود و انگشت اتهام به‌سوی آن‌ها نباشد.

وی افزود: جامعه ایمانی ما هیچ‌کدام از این گروه‌ها نیست، بنابراین چرا در اثر جهالت با این گروه‌ها همراهی کنیم؟ امروز فضای مجازی دیگر مجازی نیست بلکه بخشی از حقیقت جامعه ماست، که متأسفانه هنوز در فضای مجازی آن‌طور که باید سازوکارهای قانونی را لحاظ نکرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اگر کسی در فضای حقیقی جرمی مرتکب شود بهتان بزند و تخریب گری کند مجرم تلقی شده و مجازات می‌شود؛ اگر در فضای مجازی هم جرائم مجازی به‌صورت کامل‌تری تعریف شوند شاهد کاهش این جرائم خواهیم بود، امیدوارم نهادهای قانون‌گذار تلاش کنند به قوانین فضای مجازی سازمان‌دهی بیشتری دهند تا مجرم فکر نکند اگر حرفی در فضای مجازی بزند در فضای حقیقی مصونیت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شایعه‌سازان باانگیزه‌های مختلف این کار را می‌کنند، یکی از این انگیزه‌ها انتقام‌جویی و تسویه‌حساب‌های خصوصی است، انگیزه دیگر این است که دشمنان دنبال تخریب اعتماد عمومی مردم نسبت به بزرگان جامعه اسلامی هستند، امروز نوک پیکان شایعات بزرگان دین و نظام ما را نشانه گرفته و می‌خواهند اعتماد جامعه را به بزرگان ما از بین ببرند و به دنبال انحراف افکار عمومی به‌سوی افکار خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز باید با آگاهی کامل هوشیار و بصیر باشند، رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر مسئله بصیرت تأکید بسیاری داشته‌اند، بصیرت به این معنی است که باید دوست و دشمن را بشناسیم، حقیقت را از غیر آن بازشناسی کنیم و زمان خود را بشناسیم.

امام‌جمعه بندرعباس بیان کرد: انسانی که زمان و دشمنان خود را بشناسد غافلگیر نمی‌شود، اگر در فتنه‌ها غافلگیر می‌شویم به این دلیل است که خود را در برابر توطئه‌های دشمن واکسینه نکردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با تأکید بر اینکه تنها راه مبارزه با شایعات در جامعه اسلامی گسترش و شیوع تقواست، اضافه کرد:تقواست که می‌تواند جوانان را در برابر توطئه‌های دشمن مصونیت بخشد، بنده خودم و همه مؤمنین را به تقوای الهی دعوت می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در مقابل حقوق بشر غربی روزی را به‌عنوان حقوق بشر اسلامی در 14 مرداد نام‌گذاری کردیم، برای اینکه نشان دهیم حقوق بشر اسلامی از حقوق بشر آمریکایی جداست، چراکه حقوق بشر غربی امروز در دنیا رسواست.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند دو جنگ جهانی را راه‌اندازی کردند و باید به افکار عمومی دنیا پاسخ دهند، کشتار و آوارگی میلیون‌ها انسان در جهان رهاورد آن‌هاست، جنگ‌های جهانی را راه انداختند، پرونده‌های سیاه غرب برگ‌های سیاه حقوق بشر آمریکایی است که امروز مدعی حقوق بشر در جهان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: همین افرادی که داعیه حقوق بشر را دارند هرگونه دزدی و جنایتی در جهان می‌کنند، غربی‌ها به قهقرای قرون‌وسطا بازگشته و همان‌ها را تکرار می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما امروز باید در برابر رسوایی حقوق بشر غربی اندیشه حقوق بشر اسلامی را مطرح کرده و جنایت‌های غربی‌ها را افشاگری کنیم.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه سابقه تاریک روباه پیر در کشور ما هرگز فراموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: دوران کروفر انگلیسی‌ها که کشتی‌های خود را داخل ایران می‌آورند و یتیم‌خانه می‌ساختند گذشت، قرن‌ها ما را تحقیر کردند و امروز جوانان ما انتقام این تحقیر را می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: امروز جوانان ما در خلیج‌فارس روباه‌صفتان انگلیسی را تحقیر کردند، تحقیری که امروز از جانب نیروی دریایی ما به روباه‌صفتان تحمیل شد در پرونده انگلیسی‌ها خواهد ماند.

وی با بیان اینکه تذکری برادرانه خطاب به وزیر بهداشت دارم، افزود: برادران دانشگاهی و مسئولینی که به ما می‌گویید در حوزه تخصص خود صحبت کنید، ما هم به شما می‌گوییم در حوزه تخصص خود صحبت کنید؛ گریه کردن بر مصائب اهل‌بیت بیدارگری دارد، گریه بر مظلوم است، گریه افشاگرانه و فریاد است، گریه بیداری است بعد شما آن را به‌گونه‌ای تعبیر می‌کنید که ثمره آن خودکشی است!

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: آمارها در کشور آمریکا نشان می‌دهد در مقایسه‌ای بین سال 2017 و 2018 در یک سال آمار بیش از 47 هزار نفر بوده و دهمین عامل مرگ‌ومیر در آمریکا خودکشی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: سایت‌های غربی و دانشمندان غربی که در حوزه روانشناسی کتاب‌های مختلف نوشته‌اند و در دنیای غرب مطرح‌اند از ثمرات مفید گریه گفته‌اند، وزیر بهداشت خود شاعر است و شعرهایی در خصوص اهل‌بیت سروده و قطعاً به حرفی که زده ایمان ندارد.

وی با اشاره به سرفصل‌های گام دوم انقلاب اظهار کرد: سرگذشت 40 ساله انقلاب، واقعیت‌هایی که با آن مواجهیم، تعیین حدود گام دوم، مواردی که پیش‌نیازهای هر گام است و توصیه‌های 7 گانه حضرت آقا برای تبیین گام دوم انقلاب از سرفصل‌های گام دوم انقلاب است که محور گفت‌وگوی ما در آینده خواهد بود.

امام‌جمعه بندرعباس ضمن تبریک روز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) و حلول ماه ذی‌حجه، افزود: پیامبر در روز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)  از آن‌ها پرسیدند همسر خود را چگونه دیدی؟ حضرت فاطمه (س) فرمودند بهترین شوهری که دارای ویژگی‌های مردانه است دیدم و امیرالمؤمنین علی (ع)  نیز فرمودند بهترین پشتیبان من در بندگی خدا؛ بنابراین همسران  می‌توانند پشتیبان هم باشند و این عین تقوای الهی است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.