به گزارش به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علی ماهیگیری، پژوهشگر و نویسنده روستای گهردو از توابع بخش بمانی شهرستان سیریک است که از دوره دبیرستان نوشتن گزارش را از روزنامه صبح ساحل شروع کرد و به معرفی زادگاه ظرفیت ها ونیازهای شهرستان سیریک پرداخت.
'سیریک از دیروز تا امروز، صبح ازساعت ده آغازمی شود، قصه های مردم هرمزگان و تاریخ ادبیات هرمزگان' تعدادی از کتاب ها و مجموعه شعر علی ماهیگیر است.
جشنواره 'خلیج تا ابد فارس' بندر کوهستک ویژه برنامه های گرامیداشت روز ملی خلیج فارس است که با هدف بزرگداشت جشنواره فرهنگی و هنری روز ملی خلیج فارس را مشارکت دادن سمن ها و تشکل های مردم نهاد در پاسداشت روز ملی خلیج فارس برگزار شد.
در این جشنواره نفرات برتر بخش مسابقات جشنواره توسط هیات داوران معرفی شدند که در بخش پرواز 'بادبادک ها' ام البنین ذاکری، فاطمه خرمی، اسما رجبی، یسنا ملاحسنی، مریم رییسی و زهرا دوستی نژاد به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
'حسین قورچی زاده، محمد ملاحی، عباس دریانورد و عباس صیادی در رشته 'طناب' کشی نوجوانان و سهیلا ذاکری و مریم ملاحی در رشته طناب زنی نونهالان' نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی خلیج تا ابد فارس برتر شدند.
به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس ویژه برنامه های مختلف شامل جشنواره ها و جشن های مردمی در شهرستان ها آغاز شده و تا 11 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
نخستین جشنواره ادبی جایزه شعر رامی در بخش های شعر سپید، کلاسیک در شهرستان میناب از جمله این جشنواره هاست که برگزار شد و بر اساس آرا هیات داوران در بخش شعر سپید فاطمه احمدزادگان از بندر خمیر و عارف معلمی از شهرستان میناب به ترتیب موفق به کسب رتبه اول و دوم شدند و محمد گنگذاری از شهرستان بشاگرد نیز رتبه سوم را کسب کرد.
در بخش شعر سپید همچنین مرضیه برمال از بندرعباس، کبری فدوی از میناب، فریبا حمزه ای از بندرعباس، لیلی انصاری فر از بندرعباس و نجمه مظفری از بندرعباس شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش شعر کلاسیک هیات داوران هیچ اثری را شایسته کسب مقام نخست ندانست و سعیده سلماسی از بندرعباس حائز رتبه دوم و ایرج انصاری فر موفق به کسب مقام سوم شد.
در بخش شعر کلاسیک نیز اطهر قوامی از بندرعباس، مسعود بذرکار از میناب، فایزه السادات نقیب از بندرعباس، یوسف قاسمی از رودان و معصومه مرشدی از رودان شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش شعر دانش آموزی هم بر اساس رای هیات داوران سیده نگین ماجدی، موسی حیدری و ستاره نورالدینی ممتاز شناخته شدند. و برگزیدگان این جشنواره در آیین پایانی نهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در تالار آوینی بندرعباس تجلیل می شوند.
همچنین به مناسبت روز ملی خلیج فارس، نخستین فستیوال «آوای صیادان و دریانوردان خلیج فارس» به یاد ماجد کنگی دریانورد نامدار، یازدهم اردیبهشت ماه امسال دربندرتاریخی کنگ برگزار می شود.
برگزاری نشست های علمی خلیج فارس از جمله بزرگداشت زنده یاد احمد اقتداری مشهور به «پدر مطالعات خلیج فارس» و مدیر دفتر مطالعات خلیج فارس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد بندرعباس و نشست علمی زیست محیطی در دانشگاه هرمزگان بخش دیگری از برنامه های روز ملی خلیج فارس است.
آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس شامگاه سه شنبه 10 اردیبهشت ماه جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات بلندپایه کشوری و استانی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود.
9887
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.