به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه صنعتی شریف کیش شامگاه شنبه در مراسم آغاز این ماراتن علمی در جمع خبرنگاران گفت: این رقابت علمی با 2 هدف بومی سازی سامانه های داخلی سلامت در کشور و کمک به صادرات فن آوری به کشور های همسایه در راستای استفاده از ظرفیت بین المللی جزیره کیش برگزار شده است.
علی سلک غفاری افزود: برنامه ریزی ها به گونه ای است که تیم ها ی برتر شرکت کننده در ماراتن، به منظور حمایت های مالی به مراکز توانمند معرفی می شوند.
وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به کیش برای شرکت در هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت در روز نهم اردیبهشت اظهار داشت: در دیدار با وزیر، پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی ماراتن سلامت در جزیره کیش با اهداف بلند مدت مطرح خواهد شد.
دبیر دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت کشور نیز در این برنامه گفت: با توجه به چالش های موجود، رایزنی ها برای برگزاری حداقل 3 ماراتن دیگر و همچنین کنفرانس بین المللی پیشرفت ها و یافته های مهندسی در جزیره کیش انجام شده است.
محمد بهادرام ادامه داد: برگزاری نشست تعدادی از نخبگان کشور با اصحاب رسانه با هدف بررسی چالش های موجود در شرایط فعلی و با توجه به توانمندی های کشور و ایجاد بستر مناسب فعالیت نخبگان از دیگر برنامه های ماراتن برنامه نویسی سلامت است که یکشنبه هشتم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
گفتنی است: در دومین ماراتن برنامه نویسی کشور ١٢٠ نفر در قالب ٢٠ تیم به میزبانی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف به مدت 72ساعت به صورت شبانه روزی باهم رقابت می کنند.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.