در این گزارش آمده است: یک روز که به ساحل پشت استانداری در پارک دولت رفته بودیم ، بیش ازسی چهل قلاده سگ را مشاهده کردیم که تعدادی از آنها به طرف فرزندانم که در ساحل در حال بازی کردن بودند، آمدند و بچه هایم با جیغ و داد به سمت من فرار کردند و مردم به فریادمان رسیدند.
تعدادی میهمان از استان های دیگر داشتم که آنها از مشاهده سگ ها درکوچه ها و خیابان ها تعجب می کردند که چرا این وضعیت در شهر بندرعباس وجود دارد و اقدام مناسبی هم نمی شود.یکی از آنها می گفت تاکنون درهیچ شهری چنین صحنه هایی را مشاهده نکرده ام.
یکی از ساکنان محله کمربندی هم به بستری شدن یکی از آشناهایش درسال گذشته در بیمارستان بخاطر گاز گرفتن سگ ومبتلابه بیماری هاری می گوید و از مسئولان شهری واستانی می خواهد که برای رفع این چالش چاره ای اساسی بیندیشند.
درحالی بی تفاوتی مسوولان نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد در مناطق مختلف استان منجر به قربانی شدن شهروندان شده است که چند روز پیش نیز کودکی درقشم جان خود را از دست داد و دعواهای مسئولان همچنان برسر اینکه کدام دستگاه اجرایی مسئولیت جمع آوری سگ ها را برعهده دارد ادامه دارد و سگ ها باخیالی راحت زاد و ولد می کنند و افزایش جمعیت شان ادامه دارد و گویا از بی تفاوتی مسئولان نسبت به آنها، این درندگان شادند ومردم هم در نگرانی مانده اند.
به گزارش خبرنگار دریا؛ چند سال قبل درجلسات هفتگی احمد مرادی فرماندار اسبق بندرعباس با مدیران شهری، جمع آوری سگ ها در سطح شهر به عنوان یکی از دغدغه های ایشان بود و در این جلسات این موضوع مورد بحث و بررسی قرار می گرفت و جمع آوری وپاکسازی سگ ها هم اولویت بود و شهر در آرامش بسر می برد که با رفتن وی از فرمانداری، سگ ها با آسودگی خاطر به افزایش نسل ادامه دادند وهرچند در یکی دوسال اخیر گهگاهی اخباری از جمع آوری تعدادی از سگ ها از مناطق مختلف شهر بندرعباس شنیده می شد؛
اما گویا سرعت زادو ولد سگ ها از اقدامات مسئولان سبقت گرفته و مسئولان ومتولیان هم این سبقت را ندیدند و یا برایشان چندان مهم نبود.
اتفاقا چند روز قبل که با یکی ازمدیران کل استان نیز گفت و گومی کردم، اشاره ای داشت به این موضوع که خودش نیز چند روز پیش در یکی از خیابان های اصلی شهر در حال پیاده روی بوده است که تعدادی سگ به سمتش می آیند و وی بلافاصله سنگی را به سمت شان پرتاب می کند وآنها متواری می شوند و خودش می گفت که اگر خانم یا کودک ونوجوانی با چنین صحنه ای مواجه می شد؛ مشخص نبود چه اتفاقی رخ می داد؟ این استان که در ایام مختلف پذیرای میهمانان زیادی از مناطق مختلف کشور می باشد و گاهی نیز از خارج کشور نیز گردشگرانی وارد استان می شوند که مشاهده چنین صحنه هایی؛ خاطراتی ناخوشایند را در ذهن شان ثبت خواهد نمود و ضرورت دارد.
متولیان مربوطه نسخه ای شفابخش را برای این درد بی امان بپیچند تا بیش از این جان و آرامش شهروندان به مخاطره نیفتند.
مردم از این وضعیت نیز بشدت نگرانند وخواستارتوجه بیشتر مسئولان نسبت به این موضوع وچالشی که درحال تبدیل شدن به بحران می باشد؛ داشته باشند و نیازاست از بروز« بحران سگ » در هرمزگان و شهربندرعباس جلوگیری شود.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.