به گزارش ایرنا،ایرج بیت اللهی روزچهارشنبه درمراسم جشنواره پرورش وتقویت هویت اسلامی درسیریک افزود: مراکز پیش دبستانی زمینه ساز بروز استعدادها و خلاقیت کودکان و نسل آینده است که باید مربیان پیش دبستانی با کسب دانش و آگاهی این زمینه را در نوآموزان فراهم نمایند.
وی یادآورشد: تربیت در دوران پیش از ورود به دبستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کیفیت آموزشی تنها با آموزش های با کیفیت در این دوره میسر می شود.
این مسوول با اشاره به جشنواره پرورش و تقویت هویت اسلامی در سیریک اظهارداشت: توجه بیشتر به نگرش ها و آموزش ها در دوره پیش دبستانی نقش بسیار مهمی در تثبیت هویت ایرانی- اسلامی کودکان دارد که باید برای تحقق این موضوع بیشترین تلاش را داشته باشیم.
بیت اللهی ادامه داد: هدف اصلی جشنواره این است که می خواهیم بچه ها را پیش از دوران دبستان با واقعیت ها و با اصل وجودی و اصالت حقیقی شان آشنا کنیم، بنابراین طبیعی است که باید تلاش کنیم تا کودکان را با نمادها، آیین و سنت های ایرانی و اسلامی خودمان آشنا سازیم.
وی گفت: این جشنواره با هدف تقویت هویت ملی در نوآموزان دوره پیش از دبستان از طریق آشنایی آنان با مفاهیم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.
این مسوول تقویت باورها و هویت ملی در کودکان و اخلاق اسلامی و پایبندی به ارزش ها را از محورهای هویت ملی دانست و گفت: توجه به این مفاهیم که برگرفته از سند تحول بنیادین است در متن برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش هرمزگان همچنین خطاب به مربیان واولیای نوآموزان گفت: مهمترین و اساسی ترین عنصر رشد وپیشرفت کشورها برای رسیدن به تعالی، عنصر فرهنگی است، لذا توسعه فرهنگ بومی و محلی براساس حفظ هویت ایرانی و اسلامی بسیار حائز اهمیت است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.